پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد عبدالهی- سخنان اخیر « دنیس راس» که از سوی اوباما به عنوان هماهنگ‌کننده امور مناسبات آمریکا و ایران منصوب شده‌است در خصوص «ضرورت مهار نیروی قدس سپاه » را بایستی آغاز رسمی تر فرآیندی دانست که در داخل از آن به عنوان «برجام 2» یاد می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، سخنان اخیر « دنیس راس» که از سوی اوباما به عنوان هماهنگ‌کننده امور مناسبات آمریکا و ایران منصوب شده‌ بود در خصوص «ضرورت مهار نیروی قدس سپاه » را بایستی آغاز رسمی تر فرآیندی دانست که در داخل از آن به عنوان «برجام 2 » یاد می شود . در این فرآیند هرگونه پیش روی در انجام تعهدات غربی ها به ایران به «مهار سپاه و نیروی قدس » منوط می شود . نام این قاعده را بایستی «شرطی سازی رفتار ایران »گذاشت.

به گزارش سایت موسسه واشنگتن دنیس راس گفته است: « در صورتی که نیروی قدس سپاه پاسداران قادر به اعمال نفوذ ایران در منطقه باشد و برای این کار مجازات نشود عملگرایان و اصلاح‌طلبان به قدرت دست نخواهند یافت و حتی ممکن است توافق هسته‌ای از بین برود.»

دنیس راس همچنین گفته است: « ایرانیان احتمالاً می‌خواهند با ایجاد اصلاحات گشایش اقتصادی ایجاد کنند اما چیزی که از هنگام امضای توافق هسته‌ای مشخص شده این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تقریباً هیچ‌‌چیز تغییر نکرده است. ضمن اینکه احتمال ندارد این موارد و سیاست‌های کلی‌تر ایران به این زودی‌ها تغییر یابند. برای حرکت به جلو، اگر ما بخواهیم شاهد تغییرات مطلوب‌تر در داخل ایران و سیاست‌های کمتر تهاجمی در منطقه باشیم، می‌بایست همان منطقی را که برای کشاندن این کشور به پای میز مذاکرات استفاده کردیم، اعمال کنیم: کاری کنیم که ایران برای رفتارهای بدش در منطقه بهای سنگینی پرداخت کند»