پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار استیضاح وزیر رفاه شده و عدم حل مشکلات بعد از رفع تحریم ها سخن گفته است.

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «پارس» کسب اطلاع کرد که دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای با اشاره به ماجرای تجمیع بیمه ها خواستار استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده و گفته است: «۲۷ و یا ۲۸ صندوق بیمه  ای داریم  که قانون گفته همه باید بشود یک صندوق. پول ها را بریزیم در آن یک صندوق  که قدرت  خرید و چانه زنی افزایش یابد. ولی خوب چون هر کدام  از این صندوق ها ساختمانی و امور مالی و پرسنل و ساختمان و ماشین و دم و دستگاهی دارند برخی نمی خواهند از دستشان بدهند و اختیاراتشان کم شود. اما اگر رودربایستی را  کنار بگذاریم ، باید  ببینیم چه چیزی به نفع مردم  است .»

وی افزوده است: «ازاین گذشته این قانون است که باید  اجرا  شود، من سوالم این  است  که  چرا  در این  ۵  سال  قانونی که تصویب شده را  اجرا  نکردند، چرا استیضاح نکردند، مگر اجازه و اختیار نداشتند که پیگیر عدم اجرای قانون باشند، حالا خوشبختانه چون یک سال و چند ماه از عمر دولت باقی نمانده دیگر شائبه این وجود ندارد که  ما  می خواهیم  حوزه اقتدارمان را افزایش دهیم.»

وی اضافه کرده است: «یکی از اشکالات اساسی در کشور ما مغفول ماندن همین  سازمان تامین اجتماعی و وزارت  رفاه  از توجه به  رفاه  مردم است. من معتقدم  اگر به رفاه مردم بی توجهی کنیم و از تجربه  گذشته بهره  نگیریم،  کشور آسیب خواهد  دید.

وی خاطرنشان کرده است: «اشکالی که سازمان تامین  اجتماعی می گیرد درست است؛ به نظر من همه بیمه ها می توانند در خود تامین اجتماعی تجمیع شوند، البته به یک شرط و آن  اینکه این سازمان بنگاهداری نکند. در کجای دنیا سازمان تامین  اجتماعی کشتی و هواپیما دارد، در کجای دنیا تامین اجتماعی هتل و میهمانسرا و کارخانه دارد؟ بیشتر سرمایه این سازمان الان در آن بخش متمرکز شده است.»

وی همچنین با اشاره موضوع تحریم ها و طرح تحول سلامت گفت: «عده ای تلاش کردند طرح تحول سلامت متوقف شود، در قانون بودجه چه سال گذشته و چه سال 94 تلاش کردند که اعتبارات کفاف ادامه طرح را  ندهد. از طرفی هیچ کس پیش بینی نمی کرد  که نفت  از بشکه ای صد و چند دلار به ۴۰ دلار برسد.  ولی چون سلامت مردم اولویت دولت بود، بودجه را  از محلی دیگر جبران  کرد. ضمن اینکه دولت پیش بینی می کرد  تحریم ها هم زودتر برداشته شود و گشایش مالی اتفاق بیفتد که این  گونه هم نشد ولی به  هر حال طرح روی زمین  نماند و به یاری خدا نخواهد  ماند.»