پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با استقرار مجلس دهم در 7 خرداد ماه، گمانه زنی ها برای تغییرات در کابینه دولت یازدهم بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، برخی معتقدند بعید است در سال آخر دولت دیگر عزمی برای تغییر داشته باشد و تغییرات در دولت آینده خواهد بود. برخی بر این باورند که بعد از استقرار مجلس جدید، تایید اعتبارنامه ها، مشخص شدن کمیسیون ها، فراکسیون ها و گرایشات نمایندگان، رئیس دولت در مورد نحوه تغییر در کابینه تصمیم گیری می کند. عده ای نیز خبر می دهند که این تغییرات در آبان ماه انجام خواهد گرفت تا با موجب مثبتی که در جامعه ایجاد می کند برای انتخابات آتی مورد بهره برداری حسن روحانی قرار گیرد.

با این همه بازار گمانه زنی ها هر روز داغ تر می شود.

در تازه ترین گمانه زنی ها گفته می شود هر چند رئیس جمهور رغبتی به تغییر در کابینه ندارد ولی اسحاق جهانگیری بیشتر از سایر اعضای کابینه بر چیدن برخی جایگاههای کلیدی فعالیت دارد.

بر این اساس احتمال می دهند سید صفدر حسینی جایگزین علی طیب نیا در وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد شد هر چند رئییس جمهور با این گزینه برای وزارت اقتصاد مخالف و محمد شریعتمداری را شایسته تر دانسته است.

در ابتدای دولت یازدهم، نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرده بود که طیب نیا، سهمیه عارف در کابینه روحانی است.

جهانگیری اصرار دارد تا محمود اسلامیان رئییس سازمان بازنشستگی کشوری و از مدیران سابق صنعتی در دوران وزارت جهانگیری به وزارت ورزش جوان رفته و این مسوولیت را از محمود گودرزی تحویل بگیرد.

در عین حال که در روزهای گذشته گمانه زنی هایی برای ورود حسام آشنا و اکبر ترکان به کابینه یازدهم نیز منتشر شده است.