پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- استیون منوچین  بانکدار، تهیه کننده فیلم و جمع‌آوری کننده کمک‌های مالی سیاسی آمریکایی است. منوچین که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تصدی وزارت خزانه داری این کشور مورد تایید قرار گرفت و تصدی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

استیون منوچین با 53 رای مثبت در مقابل 47 رای مخالف به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا تایید شد.

گزارش‌ها حاکی است تنها یک سناتور دموکرات به منوچین رای مثبت داده است و بقیه سناتور‌های دموکرات با وی مخالفت کردند. جمهوری‌خواهان هم اینک در سنا اکثریت را در اختیار دارند.

سخنگوی کاخ سفید هم گفته است، استیون منوچین روز دوشنبه به طور رسمی سوگند یاد کرد.

دموکرات‌ها از سابقه حضور منوچین در حوزه بانکی به ویژه بانک «وان ست» انتقاد می‌کنند و می‌گویند، بانک «وان‌ست» با افرادی که توانایی بازپرداخت وام خانه‌های خود را نداشتند، رفتار مناسبی نداشت.

استیون منوچین نقش مهمی در برنامه جمهوریخواهان برای اصلاحات در عرصه مالیات کشور به عهده خواهد داشت.

استیون منوچین که یکی از چهره های مشهور وال استریت است، در سال ۲۰۰۸ و در اوج بحران اقتصادی در این کشور بانک «ایندی مک» را خریداری کرد و مخالفان وی می گویند این بانک خانه هایی را که در گرو داشت به دلیل عدم پرداخت اقساط توسط خریداران به قیمت نازل تصاحب کرده است.

منوچین در حدود سال ۱۹۶۳ در خانواده‌ای یهودی زاده شد. پدر او بانکدار و از شرکای گلدمن ساکس، و مؤسس گالری منوچین در خیابان ۷۸م نیویورک بود. او دانش آموختهٔ دانشگاه ییل است.

منوچین هم در گلدمن ساکس که پدرش در آن کار کرده بود، کار کرد و ثروتی بالغ بر ۴۰ میلیون دلار به دست آورد.

در انتخابات سال ۲۰۱۲ او از میت رامنی حمایت کرد. در سال ۲۰۱۶ او رئیس مالی کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ۲۰۱۶ بود.

در سال ۲۰۰۴ او شرکتی را بنیان نهاد که تأمین کننده مالی فیلم‌هایی چون مردان ایکس و آواتار بود.

در هالیوود، منوچین در همکاری با رت‌پک انترتینمنت، تک‌تیرانداز آمریکایی و مکس دیوانه: جاده خشم را تهیه کرد.

استیون منوچین فردی وابسته به وال استریت و از مدیران ارشد غول اقتصادی "گلدمن ساکس" به عنوان وزیر خزانه داری دولت ترامپ از سوی سنا تایید شد

دو نکته در مورد انتخاب منوچین وزیر خزانه داری دولت ترامپ:

1- وی به عنوان وزیر خزانه داری انتخاب شده است. یعنی وزارتی که وظیفه اِعمال تحریم علیه کشورهای دیگر را بر عهده دارد.

2- منوچین فردی است که شریک تجاری میلیاردر استرالیایی "James Packer" است که به خانواده نتانیاهو هدیه هایی تقدیم کرده و این هدایا و دلایل پرداخت آن مورد بررسی پلیس رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.