پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- با نزدیک شدن به اردیبهشت ماه و زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی‌ها برای معرفی کاندیداها روز به روز بیشتر می‌شود. 

اصلاح طلبان بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی به نوعی یکی از وزنه‌های مؤثر خود برای اثر گذاری بر بدنه اجتماعی را از دست داده‌اند.

از طرفی بعد از شکست برجام و روی کار آمدن رییس جمهور در آمریکا که علاقه‌ای به ادامه برجام ندارد عملاً بحث‌هایی تحت عنوان کنار کشیدن روحانی از انتخابات 96 مطرح شده است. 

به همین دلیل این طیف سیاسی برای جا نماندن از فضای ایجاد شده در انتخابات یا به دنبال گزینه‌های پوششی  برای روحانی هستند و یا به دنبال شرط و شروط‌هایی که سهم بیشتری از دولت روحانی داشته باشند.  

یکی از جدیدترین اظهارنظر اصلاح طلبان در مورد چگونگی حمایت از روحانی مصاحبه آقای حسین مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب اصلاح‌طلب کارگزاران با تسنیم است.  وی در مورد ویژگی‌های رئیس جمهور کارآمد برای اوضاع فعلی گفته است: رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که برود زانو به زانوی رهبری بنشیند، مسائل را با رهبری هماهنگ کند.

او با اشاره به مشکلات کشور و راه حل برون رفت از آن پیشنهاد داده است: 

یک: رئیس‌جمهوری هماهنگ با رهبری. 

دوم: هماهنگی قوا برای یک هدف مشترک در جهت خدمت به مردم و 

سوم: به کارگیری بهترین نیروهای کشور و توانمند و سالم. 

مرعشی در توضیح صحبت‌هایش گفته است: خیلی کار سخت است،  رئیس‌جمهوری از جنس و شجاعت آقای هاشمی می‌خواهد و در جغرافیای سیاسی ایران کسی را با این ویژگی نمی‌شناسم، یعنی کسی می‌خواهد که برود زانو به زانوی رهبری بنشیند و مسائل را با رهبری هماهنگ کند، رهبری و رئیس‌جمهور یک حرف را بزنند و با دنیا وارد گفت‌و‌گو شوند.

این اصلاح طلب با تعیین سه شرط برای حمایت از روحانی گفته است در انتخابات ریاست‌جمهوری «تک‌برگ» بازی نخواهیم کرد و برای انتخاب کاندیدای قدر در انتخابات منتظر حریف جناح مقابل هستیم.