سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

بنابر آخرین گزارش‌های رسیده از مجموع حدود ۴۷ میلیون مشمول سهام عدالت تاکنون ۲۰ میلیون نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند و سازمان خصوصی‌سازی قرار است در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ سود سال ۱۳۹۵ را به حساب مشمولین واریز کند.

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

۱۷ اسفندماه سال گذشته از فاز اول ساماندهی سهام عدالت رونمایی شد. در این مرحله صورت حساب سهام عدالت به مشمولین ارائه شد و مشخص شد که چقدر برای افراد در ۱۰ سال گذشته سود به دست آمده است و آیا مایل هستند باقی‌ مانده اقساط را خود پرداخت کنند یا خیر.

این مرحله تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ ادامه دارد و مشمولین می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت اطلاعات خود را از این سامانه دریافت کنند. با توجه به آمارهای سازمان خصوصی‌سازی مجموعه مشمولان سهام عدالت حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. در این تعداد دو میلیون نفر در طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و تا امروز نزدیک به ۳۲ میلیون نفر از ۴۷ میلیون و ۲۰۰ مشمول باقی مانده به سامانه سهام عدالت مراجعه و صورت حساب خود را دریافت کردند.

فاز دوم سهام عدالت از سی‌ام فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد که در این فاز سازمان خصوصی‌سازی از مشمولین خواست تا شماره شبای بانکی و شماره موبایل خود را در سامانه وارد کنند تا سازمان خصوصی‌سازی در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ سود سال ۱۳۹۵ سهام عدالت را به حساب آنها واریز کند، چرا که سهام عدالت طرحی ۱۰ ساله بود و در اسفندماه سال ۱۳۹۴ به اتمام رسید و سال ۱۳۹۵ از مجموعه طرح سهام عدالت خارج است، بنابراین سود سال ۱۳۹۵ نباید به حساب خزانه برود بلکه باید مستقیما به مشمولان داده شود.

سازمان خصوصی‌سازی بارها تاکید کرده که شماره شبایی که مشمولین اعلام می‌کنند باید مختص شخص مشمول و دارای اعتبار باشد به همین خاطر سازمان خصوصی‌سازی پس از این‌که مشمولین شماره شبای خود را در سامانه اعلام کردند آن شماره شبا را از طریق بانک مرکزی چک می‌کند تا مختص به خود مشمول و دارای اعتبار باشد.

اگر به هر دلیلی شماره شبای اعلام شده از طریق مشمول نادرست باشد قرار براین است که سازمان خصوصی‌سازی پیامکی را به آن شخص بزند و اعلام کند که مشمول شماره شبای درست را در سیستم وارد کند. باید دقت شود که سازمان خصوصی‌سازی تاکنون هیچ پیامکی در این رابطه به مشمولان ارسال نکرده و اگر در آینده هم پیامکی به مشمولان ارسال شود تنها بابت همین موضوع خواهد بود. پس اگر پیامکی با مضامین دیگر برای مشمولان ارسال شود آن پیامک از طرف سازمان خصوصی‌سازی نیست و احتمالا کلاهبرداران و سودجویانی اقدام به این کار کرده‌اند.

بنابر آمارهای سازمان خصوصی‌سازی تاکنون ۲۰ میلیون نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت اعلام کردند و از تعداد کدهای شبایی که مورد بررسی قرار گرفته ۳.۵ میلیون دارای اعتبار بودند البته هنوز اکثریت شماره شباهای اعلام شده مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. در نتیجه بیشتر شماره شباهایی که به سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده از اعتبار لازم برخوردار بوده‌اند.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • اسماعیل
    0

    من ازطریق اینترنت شباگرفتم آیا مورد قبول هست

  • فاطمه
    0

    سلام خانواده من سال 85 برای سهام عدالت ثبت نکرده ایم آیا ما هم میتوانیم سود سهام عدالت خود را دریافت کنیم

  • امیر نادری
    0

    آیا واقعاً سود سهام عدالت را می دهید

  • سعدی خزاعلی
    0

    سلام خانواده من سال 85 برای سهام عدالت ثبت نکرده ایم آیا ما هم میتوانیم سود سهام عدالت خود را دریافت کنیم.

  • سمیرا احمدنیا
    0

    سلام من ثبت نام شماره شبای پدرم را داده ام ایا مورد قبول میشود ؟وتا حالا هیچ پیامکی برایم نیامده متشکرم

  • محمد
    0

    ثبت نام ها برای تبلیغات انتخاباتی روحانی بود از پول خبری نیست.

  • امید ولدبحر
    0

    سلام میشه الان خانواده ام را ثبت نام سهام عدالت کنم وواقعا سود سهام را میدهید

  • اسماعیل رجب پور
    0

    سلام من از طریق اینترنت گوشی خودم شماره شبای خودمو وارد کردم آیا مورد قبول هست.باتشکر

  • حسین
    0

    ایا درسته که نودهزارتومان رو الان می پردازید

  • غلامرضا ضیاالدینی
    0

    سلام ،،، فقط سرپرست خانواده باید شماره شبا بفرستد ؟ یا همه افراد خانواده باید شبا داشته باشند ،، با تشکر

  • سعید از بلوچستان
    0

    راستی سود سهام عدالت را کی به حساب خنوارها واریز می کنن وچقدر است لطفأ جواب بدین

  • ق.ب.بیگدلی
    0

    خدمت تمامی دست اندرکارانی که در زمینه سهام عدالت نقش مثبت و سازنده ایی را ایفا می کنند سلاموسلاموعرض أدب دارم عزيزان اگر واقعا می خواهید سود سهام عدالت که حق هر ایرانی که دراین سرزمین به دنیا آمده و حق اب گل دارد بدون هیچ وقت کشی و وعده وعید سودشان یا همان اصل پولی که به آنان تعلق می گیرد بپردازید .اینقدردروع ووعده هادى الكى داره وميدهيد طه ديگر همه قید این مبلغ رواده اند.دركل ومخلص كلام اگر سهامی کسادی هست بین مردم تقسیم کنید.اگرهم دلتان نمی خواد بدید نوش جانتان وی اسمی روش بزارید و مردم رااز انتدار دربياريد.اين رواونهاهاها

  • اکبرالیاسی
    0

    سلام سود سهام کی میدن

  • فرزانه
    0

    خیلی این دولت به مردم بی اعتنا هست واقعا که وقتی میده که همه بمیرن

  • بهروز محمدی
    0

    واقعا سود سهام عدالت واریز می شود گفته شد نیمه دوم سال فعلا هم که خبری نیست خدای اگه واریز نمیشه دروغ کلک نکنین مردم ایران حق دارن سود سهام بشون داده بشه

  • میلاد بشرابادی
    0

    ایا در سال 1396سودسهام عدالت واریز می شود چقد وکی وازیز می شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها