پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- فاجعه آیلان در میانمار تکرار شد. حملات چند روز گذشته ارتش میانمار موجب قتل‌عام حدود سه‌هزارمسلمان از جمله کودکان در این کشور شده است.

در حملات چندروز گذشته ارتش میانمار در ایالت آراکان دو تا سه‌ هزارمسلمان کشته شده‌اند؛ قتل عام مسلمانان میانمار نسبت به سال 2012 و اکتبر گذشته صد برابر شده و اوضاع هیچگاه به این اندازه وخیم نبوده است.

فجایعی تلخ و دردناک، تصاویرش تنها گوشه‌ای از آنچه به مسلمانان میانمار می‌گذرد را گواه است؛اکنون هزاران نفر آواره شده‌اند و بیش از دو هزار مسلمان آراکانی در مرز میانمار و بنگلادش محصور مانده‌اند. بسته‌ شدن مرز بنگلادش به روی مسلمانان میانمار، فاجعه ‌ای همچون اتفاقی که برای آیلان‌ کردی، دختربچه سه ساله سوری، رخ داد را این بار برای کودکی میانماری رقم می‌زند.

اگرچه رسانه‌‌های‌‌غربی چشم برنسل‌کشی و قتل‌عام مسلمانان بی‌گناه میانماری بسته‌اند اما لزوم دفاع قاطع از اقلیت‌های مظلوم، در جهان اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته است. دربخشی از پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام نیز،این امر از وظایف سنگین رؤسای کشورهای اسلامی و نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی در دنیای اسلام یاد شده است.

تصاویری دردناک از آنچه مدت‌ هاست بر کودکان‌مسلمان میانمار می‌گذرد در شبکه‌‌های‌ اجتماعی انتشار یافته است؛ از مرگ همزمان یک زن و بیست کودک هنگام مهاجرت به بنگلادش تا قتل دو برادر از یک خانواده.