پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- احسان رستگار- هوپ سولو، بهترین دروازه بان زن جهان و دروازه بان تیم ملی آمریکا، دو روز پیش مدعی شده که رئیس سابق فیفا، یعنی سپ بلاتر، در مراسم توپ طلا ی فیفا در ژانویه ی ٢٠١٣، بدن او را از پشت فشرده.

بلاتر که به واسطه ی هفده سال ریاستش بر مهم ترین نهاد ورزشی دنیا، شهرتی جهانی دارد و از معروف ترین شهروندان تاریخ سوییس محسوب می شود، در سن ٧٧ سالگی، چنین رفتار مشمئزکننده ای را در فضایی عمومی مرتکب می شود و نمی تواند شهوت جنسی خود را درآن لحظات مهار کند.

دو هفته ی پیش، ماجرای رسوایی جنسی یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین بازیگران تاریخ سریال های آمریکایی یعنی کوین اسپیسی آمریکایی را خواندیم، این هفته رسوایی رفتاری سپ بلاتر را.

الغرض که، از احمقانه ترین و بزرگ ترین دروغ هایی که شنیده ام، این است که ایرانی ها از غربی ها عقده ای ترند و غربی ها، مثل ایرانی ها، عقده جنسی ندارند.

اگرچه اوضاع ما واقعا از جهاتی بحرانی محسوب می شود، اما بوی تعفّن جنسی و بحران جنسی در غرب، از ایران وخیم تر است.

اگر شنیدی کسی گفت "توی آمریکا/اروپا اگه برهنه هم راه بری، کسی کاریت نداره"، بگویید که "بله! اخبارش را از رسانه های همان کشورها، داریم می شنویم. حتی در مراسم های رسمی هم، زن ها در امان نیستند و حتی در پشت صحنه فیلم ها هم، پسربچه ها ممکن است مورد تعدّی قرار گیرند."

اوضاع ما رو به راه نیست، ولی خواهشاً نگو "آآآره بابا اونا که مثل ما نیستن بابا! اونا که ندید بدید نیستن!"