بازرسان فضای ناامنی برای سودجویان بازار شب عید فراهم کنند

بهروز اسودی صبح چهارشنبه در خلال نشست هم افزایی و هماهنگی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در راستای بزرسی از بازار شب عید، ضمن بیان اینکه تیزبینی و هوشیاری بازرسان از بین رفتن فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان را درپی خواهد داشت، ابراز داشت: رسالت بازرسان در تقابل با سودجویان اقتصادی که مردم را دستمایه اقدامات غیر قانونی خود قرار می دهند و از سوی دیگر به اقتصاد ضربه می زنند، بسیار سنگین و قابل تقدیر است.

وی افزود: بازرسان در بازار شب عید و کنترل تخلفات، نقش تعیین کننده ای در امنیت و آرامش بازار دارند و، تیزبینی و هوشیاری آن ها در امر مبارزه با متخلفان اقتصادی باعث از بین رفتن تمام فتنه ها و نقشه شوم دشمنان خواهد شد.

وظیفه بازرسان نوروزی صنعت و معدن خطیر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به نقش و جایگاه نظارت در اسلام و حکومت اسلامی گفت: نظارت و بازرسی درحدود ۱۲۹ بار در قرآن کریم ذکر شده است که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این بحث است همچنین وظیفه اصلی بازرسان نا امن کردن فضا برای کسانی است که به قانون تمکین نداشته اند و این مهم بارها توسط مسئولان وزارت صنعت و معدن توصیه شده است.

اسودی نظم زمانی، متانت دربرخورد، حفظ کرامت انسانی، صداقت و راستگویی، آگاهی به ضوابط و قوانین و اخلاص درکار را از ویژگی های یک بارزس نمونه در مجموعه صنعت، معدن و تجارت دانست و بیان داشت: بازرسان از آن دست مسئولانی هستند که نقششان در تثبیت شرایط و امنیت بازار چندان به چشم نمی آید اما مردم باید بدانند که این قشر حمات بسیاری را در ایام منتهی به نوروز متحمل می شوند.

وی با توجه به ایام پایانی سال و ضرورت کنترل و پایش بازار در این ایام خواستار رسیدگی دقیق به گزارشات و شکایات مردمی شد و از بازرسان خواست که با هرگونه تخلفی دراین ایام به طور جد برخورد کنند.

سیدعلی تقوی، مسئول حراست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه، نظارت کامل، جامع و عالمانه را در ایام نوروزی توسط بازرسان این سازمان خواستار شد و گفت: نظارت باید همراه با مباحث عقلانی، حقوقی و اخلاقی بوده و برای رضای خدا و خلق انجام گیرد چرا که اگر یک بازرسی درست انجام شود، ابزاری صحیح در مدیریت بازار تلقی خواهد شد لذا بازرسان صداقت درگفتار، رفتار، انعطاف پذیری و اخلاق مداری را سرلوحه کارخود قرار دهند.