جنگل قطری هم رنگ ابر هم نوای باران+تصاویر
شهرستان شاهرود با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و تاریخی متعدد آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است که در این میان جنگل زیبای قطری به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی می گردد.

در همسایگی جنگل رویاییابر، جنگل زیبا و با طراوت قطری قرار دارد. این جنگل در 45 کیلومتری شمال شاهرود (محور آزادشهر) در حاشیۀ جنوبی رشته کوه البرز، در کنار روستای زیبای ابر از مناطق نمونه گردشگری شهرستان شاهرود به شمار می رود. جنگلی هم رنگ ابر، هم نوای باران. موقعیت جغرافیایی این جنگل 36 درجه، 46 دقیقه و 17 ثانیه عرض شمالی و 55 درجه، 7 دقیقه و 17 ثانیه طول شرقی می باشد.

به واسطه قرارگیری در منطقه کوهستانی دارای آب و هوای سرد و معتدل بوده و بارش بیشتر آن به دلیل رطوبت ناشی از دریای خزر است که طراوت و سرسبزی خیره کننده ای به آن بخشیده است.

آب و هوای این منطقه نشأت گرفته از آب و هوای منطقه کوهستانی خزری است. دوره خشکی حدوداً از اواخر خرداد ماه شروع و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد. دورۀ یخبندان نیز از اواخر آبان شروع و تا اوایل فروردین ماه ادامه می یابد و جریانات جوی از کرانه های دریای خزر به ارتفاعات کوهستان ابر هدایت شده و به علت بلندی این مکان و پوشش آن حالت متراکم پیدا نموده و به ندرت از ارتفاعات روستای ابر عبور نموده و به سمت جنوبی ابر و کویر جریان می یابد. متوسط رطوبت نسبی در منطقه 60 تا70 درصد است.

غلظت ابر و مه در اغلب فصول در این جنگل باعث ایجاد پوشش گیاهی جالب و متنوعی شده است. همچنین وجود ابر در پایین دست و بیرون زدن تاج ارتفاعات از میان ابرها همچو عرشۀ کشتی شناور بر دریا، زیبایی جنگل را دو چندان می نماید.