نیمی از ایرانیان در سن ۵۵ سالگی به دیابت دچار می‌شوند

رضا ملک‌زاده عصرامروز در جمع پزشکان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به برخی دستاوردهای علم پزشکی در ایران پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی کشور ما در زمینهٔ علم پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی بابیان اینکه دستاوردهای علم پزشکی در دوران پس از انقلاب اسلامی قابل‌مقایسه با دوران قبل از آن نیست تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی میزان مرگ‌ومیر در بین نوزادان و مادران بسیار کاهش یافت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از افزایش میزان امید به زندگی در ایران پس از انقلاب نیز خبر داد و گفت: میزان امید به زندگی در ایران به بیش از 70 سال رسیده است و پس از انقلاب بسیاری از بیماری‌ها به دست پزشکان ایرانی و بومی قابل‌درمان است.

ملک‌زاده بابیان اینکه درگذشته بیماری‌هایی عفونی عامل بسیاری از مرگ‌ومیرها بود خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علم پزشکی پس از انقلاب اسلامی کنترل بیماری‌های عفونی مانند سل، مالاریا و حصبه بوده است.

علل اغلب مرگ‌ومیرها در کشور بیماری‌های غیر واگیر است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علل اغلب مرگ‌ومیرها در کشور را بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و غیره از جمله بیماری‌های غیر واگیر هستند که میزان عمده مرگ‌ومیر در کشور ناشی از بیماری‌ها است.

ملک‌زاده بابیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است خاطرنشان کرد: در بیماری‌های غیر واگیر عامل پیشگیری بسیار نقش دارد و می‌توان با پیشگیری بالغ‌بر 50 درصد افراد مبتلابه سرطان را درمان کرد.

وی از افزایش 20 درصدی رسیدگی به بیماران سرطانی در کشور خبر داد و گفت: با پیشگیری می‌توان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله بیماری سرطان را نیز درمان کرد.