تولید سالانه 30 هزار تن پسته در شهرستان دامغان

عباس علیان نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان در گفت و گو با تیتریک گفت: پسته تولیدی این شهرستان مرغوب ترین نوع پسته دنیا از نظر کیفی و کمی است.

وی اظهار کرد: شهرستان دامغان به عنوان قطب تولید پسته در استان سمنان و یکی از قطب های تولید این محصول با ارزش در کشور به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:  77 درصد از باغ های پسته زیر کشت استان سمنان به مقدار 16 هزار هکتار در این شهرستان وجود دارد که از این سطوح 30 هزار تن پسته تولید می شود.

وی افزود: افزایش تولید محصولات زراعی و باغی، ارتقاء سلامت جامعه، استفاده از آخرین تکنولوژی و انتقال آن به بهره برداران و تشویق و استفاده از سیتم های نوین آبیاری مهمترین برنامه جهاد کشاورزی دامغان در سال جدید است

مدیر جهادکشاورزی دامغان با بیان این که کشاورزان و باغداران دامغانی سال گذشته 53هزار تن محصول تولید کردند، افزود: مهم ترین محصولات تولیدی این شهرستان پسته ، گندم ، جو و میوه های سردسیری شامل زرد آلو، هلو و شلیل بوده است.

علیان نژاد در خاتمه خاطرنشان کرد: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دامغان به کشت گندم و 2 هزار هکتار به کشت جو اختصاص دارد.