آیین معنوی اعتکاف در 5 مسجد سمنان برگزار می شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان با بیان اینکه آیین معنوی و عبادی اعتکاف همزمان با ایام البیض و مصادف با روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب در مساجد سمنان برگزار می شود، گفت: آیین های اعتکاف در سال های اخیر با اقبال مردم و به خصوص جوانان مواجه شده است که در سال گذشته در 3 مسجد این مراسم برگزار شده بود.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان با اشاره به اینکه  آیین معنوی اعتکاف امسال در 5 مسجد سمنان برگزار می شود، اظهار کرد: همه ساله شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان در این مراسم معنوی هستیم.

وی با توجه به اینکه  مساجد جامع و مهدیه ویژه برادران برای مراسم اعتکاف آماده شده است، تصریح کرد: مساجد المهدی، الزهرا و امام برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ویژه خواهران در شهر سمنان آماده شده است.

مطیعی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک هزار نفر در مراسم معنوی شرکت کردند، افزود: پیش بینی می شود که در مراسم اعتکاف امسال بیش از یک هزار و 300 نفر در مساجد سمنان معتکف شوند.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان با اشاره به اینکه بسته فرهنگی برای معتکفین آماده سازی شده است، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تلاوت قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی، حلقه های معرفت، برپایی نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن در مراسم اعتکاف امسال در مساجد سطح شهر پیش‌بینی شده است.

مدیر حوزه علمیه صادقیه سمنان با بیان اینکه هزینه اعتکاف 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام از معتکفین خواهر و برادر از روز سه شنبه 24  لغایت 28 فروردین ماه در مساجدی که قرار است اعتکاف در آن برگزار شود، صورت می گیرد.