مردم مجلسی ولایتمدار می‌خواهند

سید حسن حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در خلال نشست علما و روحانیان شهرستان شاهرود به میزبانی حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه این شهر، ضمن اشاره به ترکیب مجلس دهم و تغییر بیش از ۶۰ درصد نمایندگان، ابراز داشت: در مجلس دهم عناصر دانه درشت جریان اصولگرا و اصلاح طلب حضور ندارند و به نوعی اکثریت قاطع نمایندگان خانه ملت حتی سران جریان های سیاسی مجلسی را رقم خواهند زد که محوریت نظام و مقام معظم رهبری را حفظ خواهد کرد و جو نسبتا آرامی را خواهد داشت که امیدواریم این مجلس بتواند منویات معظم له را در امور مختلف جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: شعار مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و همانطور که معظم له تاکید می فرمایند، هرچند در حوزه فرهنگ باید کارهای وسیعی صورت بگیرد اما اولویت کشور اقتصاد است و راه گریزی جز اقتصاد مقاومتی برایمان وجود ندارد.

مردم مجریان اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ما مردمی همیشه در صحنه هستند که باید به وجود آنها افتخار کرد، گفت: امروز مردم مطالبات بسیاری از مسئولان دارند و جالب است با همه مشکلات موجود که با انها در زندگی دست و پنجه نرم می کنند، زمان حضور، به واسطه عشق به انقلاب و مقام معظم رهبری، همیشه در صحنه حاضرند و نمایشی پرشور از عظمتشان را رقم می زنند که این مهم، رسالت ما مسئولان را بیش از پیش سخت می کند.

حسینی شاهرودی با اشاره به نقش روحانیت در نظام انقلاب اسلامی، افزود: این نظام از روحانیت است لذا این قشر را باید محور انقلاب اسلامی دانست و امروز شاید برخی روحانیان در عرصه نخست تصمیم گیری وجود نداشته باشند اما قطعا تبعات انقلاب اسلامی به ایشان باز می گردد پس روحانیان می بایست منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم را از مسئولان تقاضا کنند.

وی با اشاره به نقش روحانیت در تبیین اقتصاد مقاومتی نیز توضیح داد: مسئولان امروز برنامه ریزان سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه هستند و اجرای آن با کف جامعه و مردم است لذا در این بین روحانیان می توانند نقش ویژه ای در دعوت عمومی اقشار مختلف داشته باشند.

ریشه بسیاری از مشکلات در اقتصاد است

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات در اقتصاد است، گفت: امروز که در مقام نمایندگی مردم به روستاها می روم می توانم بگویم که بالغ بر ۷۰ درصد مطالبات مردم از ما و مسئولان حول محور اقتصاد است و حتی اگر امروز در جامعه مشکلات و معضلاتی رواج دارد و حتی کمرنگ شدن معنویات در جامعه و عدم توجه به شرع مبین اسلام به چشم می خورد بخش اعظمی از آن به اقتصاد باز می گردد چرا که بسیاری از مردم در حداقل های معیشتی خود نیز بازمانده اند لیکن در همین راستا است که مقام معظم رهبری سال ۹۵ را نیز سال اقتصاد مقاومتی با پسوند اقدام و عمل نام نهاده اند که این مهم تاکیدات معظم له بر اقدام و عمل را بیان می سازد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی است، افزود: اقتصاد مقاومتی زندگی یک روستا نشین ساده تا عالی رتبه ترین مسئولان و فعالان اقتصادی را در بر می گیرد که این طیف وسیع افراد ذی ربط قطعا نیاز به فرهنگ سازی را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از پیش گوشزد می کند.

وی ادامه داد: امروز باید بپذیریم که راه نجات شهرستان ما از بحران های موجود شامل آب، کشاورزی و جمعیت، اقتصاد مقاومتی است.

وفاق نیاز جامعه است

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که برای توسعه شهرمان چه کرده ایم، گفت: امروز شاهرود با سه بحران عمده آب شرب و کشاورزی، بیکاری و بحران جمعیت به معنای کاهش نرخ رشد روبرو است و برای توسعه شهرستانی ابتدا باید بیاندیشیم که در راه افزایش بازده و راندمان کشاورزی، شغل آفرینی، تغییر الگوی کشت، افزایش تولیدات محصولات، صنایع تبدیلی و فراهم ساختن زمینه اشتغال تا چه اندازه موفق بوده ایم؟

حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت، بیان داشت: متاسفانه با وجود بحران چندین ساله آب در منطقه، کشاورزان ما همچنان با روال سنتی زراعت می کنند و مسئولان برای تغییر این روش تدبیری نیاندیشیده اند امروز باید توجه داشت که سیاست هایی مانند تغییر الگوی کشت باید جامع نگر، فراگیر و سلسله وار باشند تا نتیجه بدهند اما متاسفانه در کشورمان با تغییر دولت همه تصمیمات به صورت کامل تغییر می کنند و تصمیمات دنباله روی خود را از دست می دهد.

وی ادامه داد: این تغییرات تصمیم سازی و عدم جامع نگری در تصمیمات باعث سلب اعتماد عمومی مردم شده است و وفاق و همدلی لازم بین مسئولان و مردم را تضعیف کرده است که راه حل بازگرداندن آن تهیه نقشه راه جامع و وفاق در بین مسئولان است.

استفاده از پتانسیل های شاهرود الزامی است

منتخب مردم شاهرود و میامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل های داخلی به مثابه یکی از اصول اقتصاد مقاومتی، گفت: شهرستان شاهرود پتانسیل های فراوانی در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی و متخصص، دانشگاه ها، گردشگری، فرهنگی، کشاورزی، معدن و ... دارد که برای رسیدن به توسعه می بایست از آن استفاده کرد.

حسینی شاهرودی با بیان نقل قول از مدیران ارشد استانی، ابراز داشت: میانگین جمعیت به دانشجو در کشور ۱۸ به یک است یعنی به ازای هر ۱۸ نفر جمعیت یک نفر تحصیلات دانشگاهی دارد که این میزان در استان سمنان پنج به یک است که این یک ظرفیت بسیار عظیم در حوزه نیروی انسانی متخصص است که البته چالش نبود نیروی کار کارگری را نیز به همراه دارد لیکن پتانسیل های شهرستان شاهرود بسیار وسیع هستند و امیدواریم با وفاق بین مسئولان و مردم بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه را رفع کنیم.