دمای سمنان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

غلامرضا حسنی غربا  اظهار داشت: این سامانه بارشی که از روز گذشته وارد استان شده سبب بارش باران در نقاط مختلف استان شده است.

وی از فعالیت این سامانه بارشی تا میانه روز دوشنبه در استان خبر داد و گفت: این سامانه در استان در برخی نقاط سبب بارش باران و رگبار و رعدوبرق و در برخی نقاط نیز سبب وزش باد شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین از ورود یک سامانه بارشی جدید از ابتدای امروز خبر داد و گفت: این سامانه بارشی بارش و رگبار و رعدوبرق در نقاط استان شده است.

حسنی غربا خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی امروز در ارتفاعات و نقاط کوهستانی استان سبب بارش برف می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان گفت: این سمانه در استان کاهش سه تا 6 درجه‌ای دما را در پی دارد و در برخی نقاط مستعد استان وزش باد شدید نیز دیده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش باد در برخی نقاط استان گفت: میزان سرعت باد در شهمیرزاد بالغ‌بر 75 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

حسنی غربا با اشاره به وزش باد در سایر نقاط استان نیز گفت: وزش باد در دامغان 72 کیلومتر بر ساعت گزارش شد و وزش باد در شهرستان گرمسار نیز به همین اندازه بود.

وی از خروج این سامانه بارشی از اواسط روز دوشنبه از شرق استان خبر داد و گفت: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز با فعالیت این سامانه بارشی دیده می‌شود.