امسال جو و ذرت از طریق بورس کالا خریداری می شود

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته با توجه به مصوبه مجلس در زمینه افزایش بهره وری خرید های تضمینی در محصولات جو ذرت در چند استان از طریق بورس انجام شد و این خرید هم به نفع تولید کننده ها ،مصرف کنندگان و هزینه های دولت است .

حجتی در ادامه افزود : مصوبه خرید تضمینی جو ذرت از طریق بورس در تمامی استان های کشور هفته گذشته با تصویب هیئت دولت به استان ها ارسال شده است و در مورد گندم نیز همان روش قدیمی درکشور به صورت خرید از طریق سازمان های تعاون روستایی، مراکز شرکت های بازرگانی و غله انجام خواهد شد .

 

وزیر جهاد کشاورزی نیز از برنامه های این وزارتخانه در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کردو افزود: اصول اساسی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است و این سیاست ها در جهت افزایش توان اقتصادی در کشور و در رابطه با تولید داخل است و این وزارتخانه نیز برنامه های مهمی دارد .

 

وزیر جهاد کشاورزی درپایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش محصولات استراتژیک و راهبردی در چارچوب اقتصاد مقاومتی طرح ها ی مختلفی را تدوین کرده است و با زمان بندی مشخص هم از لحاظ کمی و کیفی به تصویب شورای اقتصاد کشور نیز رسیده است و این سیاست ها و برنامه ها در چند روز گذشته از طریق معاون رئیس جمهوری به سازمان ها ابلاغ شده است.