هیچ بیماری ریسک پذیر و ویروسی در طیور گرمسار مشاهده نشده است

صبح امروز جلسه هماهنگی وضعیت بیماری های حوزه طیور با حضور جمعی از مسئولین اجرایی شهرستان با هدف بررسی روند بیماری های حوزه طیور و امادگی در زمینه مقابله با هر گونه بیماری در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد.

در این جلسه موضوعات از قبیل برنامه ریزی در جهت بیماری های ویروسی حوزه طیور، همکاری شهرداری ها در زمینه مقابله با بیماری ها، برخورد با متخلفین جوجه های رنگی خیابانی، نظارت بر عملکرد وسایل حمل بار مرغ، برخورد با متخلفین در زمینه عدم کنترل مرغ و گوشت سفید، ایجاد انگیزه برای جوجه ریزی سبز و ارگانیک در شهرستان، واکسیناسیون عاملین حوزه طیور در شهرستان با همکاری اداره بهداشت، نظارت نیروی انتظامی با متخلفین حوزه حمل گوشت سفید، کسب بارنامه برای حاملین مرغ و گوشت های سفید در منطقه استحفاظی، برگزاری دوره های آموزشی برای روستاییان در زمینه طیور خانگی و آشنایی با بیماری های حوزه طیور بحث و تبادل نظر شد.

 

در حاشیه این جلسه حمیدرضا حسینی رئیس دامپزشکی شهرستان گرمسار به خبرنگار ما گفت: طبق برنامه پایش و بیماری های طیور در سال گذشته بیش از 1830 مورد نمونه برداری انجام شده است که هیچ گونه بیماری ریسک پذیر و ویروسی در شهرستان در زمینه طیور مشاهده نشده است.

 

رئیس دامپزشکی شهر ستان گرمسار در ادامه از ظرفیت خوب طیور در این منطقه و تامین بخشی از نیاز شرق استان تهران در این شهر ستان خبر داد و افزود: در سال گذشته حدود 2 میلیون و 580 قطعه جوجه ریزی انجام شد که طبق برنامه ریزی عمده گوشت سفید به شرق استان تهران فرستاده شده است.

 

حسینی در ادامه به واکسیناسیون مرغ های گوشتی در حوزه شهرستان گرمسار اشاره کردو افزود: در سال گذشته حدود 28 میلیون دز واکسن در زمینه مرغ های گوشتی مصرف شد.