رزمندگان و بسیجیان دامغانی در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی ظهر شنبه در جمع رزمندگان و بسیجیان شهر کلاته رودبار شهرستان دامغان به میزبانی یادمان شهدای گمنام این شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت : شهدا راه بصیرت را پیمودند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و امروز شهدای ما از یک اجر و پادش فراوان برخوردار هستند.

وی اضافه کرد : برای شهدای گمنام باید شناسنامه تهیه شود چون وجود این شناسنامه برای شهدا برای امروز و آینده کار ساز است.

وی با تاکید براینکه برای یادمان های شهدای گمنام باید راوی ، خادم و هیئت امنا دیده و برای انجام این کار نیروهای لازم سازماندهی شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام 15 خرداد سال 1342 گفت : شهدای قیام 15خرداد سال 42 از یاران امام (ره) بودند و در راه امام (ره) حرکت و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت : رزمندگان و بسیجیان شهرستان دامغان در قالب گردان قمربنی هاشم (ع) و در منطقه چهار زبر و در مقابله با دشمنان در عملیات غرور آفرین مرصاد نقش مهم و اساسی داشتند و در آن عملیات عظمت و افتخار آفریدند.

سرهنگ پاسدار اسحاق هراسانیان افزود : در شهرستان دامغان 12 گردان سازماندهی شده وجود دارد که یک گردان امام حسین (ع) در شهر کلاته رودبار مستقر است و نیروهای بسیجی شهرهای کلاته رودبار و دیباج و روستاهای اطراف در آن سازماندهی شدند.

وی بابیان اینکه در شهر کلاته رودبار 85 قاری و حافظ قرآن خواهر و برادر سازماندهی شده وجود دارند افزود : وجود هیئت های مذهبی رزمندگان و حضرت ابوالفضل ( ع ) در این شهر و در طول سال فعال است و در مراسمات ملی و مذهبی حضوری فعال دارند.

وی به نقش و حضور مردم در شهر کلاته رودبار در دفاع از حرم اهل بیت (ع( اشاره و اظهار داشت : 5نفر از بسیجیان شهر کلاته رودبار در دفاع از حرم اهل بیت (ع) حضور داشتند و مردم این شهر تاکنون رقمی بالغ بر200میلیون ریال به جبهه مقاومت کمک مالی کردند.

وی گفت : شهر کلاته رودبار در دوران دفاع مقدس 340 رزمنده و بسیجی حضور داشتند و این شهر در دوران هشت سال دفاع مقدس 120جانباز ، 37 شهید و یک شهید مدافع حرم تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

در این آئین امام جمعه ، روحانیان ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و رزمندگان و بسیجیان و قشرهای مختلف مردم شهر کلاته رودبار حضور داشتند.