برخورد قاطع با مراکز عرضه قلیان

جلسه بررسی مشکلات حوزه دخانیات با حضور فرماندار و دیگر مسئولین اجرایی شهرستان در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد .

در این جلسه مهران پرویز مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمسار از تعطیلی وبرخورد با مراکز عرضه قلیان در سطح شهرهای گرمسار و ایوان کی و آرادان خبر داد و افزود: طبق دستور العمل ابلاغی کشوری هیچ مرکزی نمی تواند در زمینه توزیع و عرضه قلیان در سطح معابر عمومی و صنفی فعالیت داشته باشد.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گرمسار از پلمپ یک واحد عرضه قلیان در گرمسار طی چند روز گذشته خبر دادو گفت: در این چند روز با بیش از 4 مرکز عرضه قلیان در شهرهای گرمسارو ایوان کی تذکر کتبی و قانونی داده شده است که بیشتر این واحد ها به صورت خودکار اقدام به تعطیلی واحد های خود کردند.

 

پرویز در ادامه از برنامه ریزی و همکاری با نیروی انتظامی با مراکز عرضه قلیان به صورت آشکار و پنهان اشاره کردو افزود: طرحی با نام قلیان های خود را به گلدان تبدیل کنید به صورت خودجوش در مراکز صنفی و اداره های شهرستان در حال اجرا می باشد.

 

در ادامه این جلسه در زمینه برخورد با مراکز عرضه سیگار غیر مجاز، ایجاد تبلیغات هیجانی در مصرف مواد دخانیات در سطح شهر، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه توجیه مضرات قلیان و سیگار، شناسایی مراکز قلیان فروشی در خانه های روستایی بحث و تبادل نظر شد.