صادرات کالاهای استان سمنان به موصل پس از آزادسازی از چنگال داعش

سعید ترکمان دهنوی بعدازظهر امروز در سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان اظهار داشت: یک هیئت کارشناسی از استان سمنان برای بررسی بازار عراق اعزام‌شده است.

وی بابیان اینکه در استان سمنان برخی کالاها به کشورهای همسایه صادر می‌شود گفت: کشور عراق یکی از بازارهای هدف کالاهای صادراتی استان سمنان است و لذا برای بررسی این بازار کارشناسی به اربیل عراق اعزام‌شده‌اند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از عراق به‌عنوان یکی از بازهای هدف صادرات استان سمنان نام برد و افزود: این هیئت کارشناسی برای بررسی این بازار هدف به عراق اعزام‌شده تا بازار شهرهای پرجمعیتی مانند موصل را نیز بررسی کند تا پس از آزادسازی این شهر کالاهای استان سمنان به این بازار نیز صادر شود.

بوروکراسی اداری صادرات در استان سمنان تسهیل شود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: بوروکراسی اداری صادرات در استان سمنان تسهیل شود.

ترکمان دهنوی با اشاره به‌ضرورت حمایت از صادرکنندگان استان گفت: با تسهیل روند اداری در صادرات کالا در راستای حل مشکلات صادرکنندگان گام برداشته شود.

وی با اشاره به مصوبه حمایتی اعطای مشوق‌های صادراتی و اعطای یارانه به صادرکنندگان گفت: با توجه به تصویب دستورالعمل جدید سازمان توسعه تجارت ایران مقررشده که به اعزام هیئت تجاری و همچنین برگزاری نمایشگاه در کشورهای هدف صادراتی، یارانه تعلق گیرد اما متأسفانه این مصوبه در عمل اجرا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به مراجعه صادرکنندگان استان برای دریافت این مشوق‌های صادراتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خاطرنشان کرد: متأسفانه اعلام‌شده که تاکنون این مصوبه به استان ابلاغ نشده است.