طرح جامع پدافند غیرعامل در استان سمنان تدوین می‌شود

ایرج کارخایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان سمنان اظهار داشت: پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری در زمان بحران را کاهش می‌دهد بنابراین ضرورت دارد این مهم در جامعه نهادینه و به باور عمومی مردم تبدیل شود.

وی گفت: پدافند غیرعامل را مجموعه اقدامات غیرمسلحانه در راستای افزایش امنیت دانست و مستحکم سازی و پیش‌بینی سامانه‌های جایگزین است تا در زمان بحران، آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات کاهش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه امروز ضرورت دارد تا پدافند غیرعامل به باور عمومی مردم تبدیل و در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: امروز باوجود تهدیدات دائمی دشمن ضرورت دارد کشور در همه ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مصون‌سازی شود.

کارخایی با اشاره به اقدامات پدافند غیرعامل استان در حوزه سایبری گفت: مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای مقابله با جنگ سایبری از برنامه‌های اساسی پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

کمیته‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان تشکیل می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برنامه‌ریزی برای تشکیل کمیته‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان خبر داد.

کارخایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 150 نفر به‌عنوان رابط پدافند غیرعامل در استان سمنان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به همکاری و تعامل مناسب دستگاه‌های اجرایی با شورای پدافند غیرعامل استان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان با تعیین رابطان پدافند غیرعامل زمینه مناسبی برای تعامل و ارتباط با شورای پدافند غیرعامل استان داشته‌اند.

80 دستگاه اجرایی استان سمنان به برق اضطراری مجهز شدند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد امنیت پایدار در استان گفت: در این راستا 80 دستگاه اجرایی استان سمنان به برق اضطراری مجهز شدند.

کارخایی بابیان اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در کشور دارد، گفت: ایجاد امنیت پایدار در توسعه، ایجاد بازدارندگی دفاعی کشور، ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی و حساس کشور از عمده نتایج مهم و تأثیرگذار پدافند غیرعامل است.