دفاتر آی. سی.تی به ۱۳ هزار روستای کشور خدمات‌رسانی می‌کنند

غلامرضا کاتب بعدازظهر امروز در همایش اشتغال، کارآفرینی و آی سی تی که در گرمسار برگزار شد با اشاره به گستردگی خدمات ا دفاتر آی. سی.تی در سطح کشور اظهار داشت: وجود این تعداد دفاتر آی. سی.تی در 13 هزار روستای کشور نمونه است.

وی با اشاره به ضریب بالای نفوذ اینترنت در کشور گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران از سال 2010 تاکنون به 43 درصد رسیده است و این ضریب نفوذ اینترنت در کشور بسیار مطلوب است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با اشاره به ضریب بسیار بالای اینترنت در سطح کشور گفت: باید از این ظرفیت به‌درستی بهره برد و از زیرساخت‌های موجود برای رشد اقتصادی کشور استفاده کرد.

کاتب بر ضرورت استفاده درست از زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه در کشور به‌جای استفاده درست از اینترنت بیشتر از این ظرفیت برای سرگرمی و تفریح استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ضریب نفوذ 43 درصدی اینترنت در سطح کشور گفت: در کشورهای دیگر مانند چین با ضریب نفوذ اینترنت 13 درصدی توانسته است در تجارت الکترونیک رتبه برتر جهانی را کسب کند.

رئیس فراکسیون تولید و اشتعال مجلس بابیان اینکه باید از اینترنت در راستای رشد و رونق اقتصادی بهره برد گفت: در کشورهای توسعه‌یافته از این ظرفیت برای پویایی اقتصاد بهره می‌گیرند درحالی‌که در کشور ما از این ظرفیت بیشتر برای مقاصد تفریح و سرگرمی استفاده می‌‌شود.