روند اجرای طرح مبارزه با کانون بیماری سالک در دامغان پایش می‌شود

محمدناصر رهبر ساعتی پیش در حاشیه بازدید از طرح مبارزه با مخزن (کانون) بیماری سالک در دامغان اظهار داشت: برای اجرای موفق این طرح و کنترل این بیماری ضرورت دارد همه نهادها و دستگاه‌های مسئول در این زمینه در اجرای این طرح همپای مرکز بهداشت به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری و همیاری دستگاه‌های مسئول در این حوزه برای اجرای موفق این طرح خواستار حضور جدی‌تر دهیاری‌ها در امر مبارزه با مخزن سالک شد.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه سالک از بیماری‌های بومی شهرستان دامغان است، گفت: در این راستا برای مبارزه با شیوع احتمالی بیماری سالک در دامغان این طرح در این شهرستان اجرا می‌شود.

رهبر بابیان اینکه رویکرد این مرکز مبتنی بر پیشگیری از شیوع این بیماری است خاطرنشان کرد: در راستای شیوع احتمالی این بیماری طرح مبارزه با مخزن جوندگان در جنوب شهرستان دامغان باهدف مبارزه با بیماری سالک اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرای طرح مبارزه با مخزن سالک (جونده کشی) گفت: در این طرح با قرار دادن طعمه سمی در مخزن جوندگان که از طریق پشه ناقل این بیماری هستند، جوندگان از بین می‏روند.

به گزارش تسنیم؛ بیماری سالک بیماری بومی شهرستان دامغان بوده و دارای سابقه بیش از 10 سال است و عمدتاً در فصل تابستان گریبان گیر مردم روستاهای جنوب و شرق دامغان می‏شود.

در این بازدید رهبر و حسینی کارشناس زئونوز معاونت بهداشتی دانشگاه از روند اجرای طرح مبارزه با مخزن سالک [جونده کشی] در منطقه فرات دامغان (روستاهای علیان، حسن‌آباد و خورزان) حضور داشتند.