افتتاح نخستین خانه تنیس روی میز خیرساز استان سمنان

نخستین خانه تنیس روی میز خیر ساز استان سمنان با صرف اعتباری بالغ‌بر 500 میلیون ریال با حضور جمعی از مسئولان استان سمنان و شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید.

سالن تنیس روی میز زنده‌یاد حاج عباسعلی اردکانی دامغان با مساحت 200 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر 50 میلیون تومان به‌عنوان نخستین پروژه خیر ساز عرصه ورزش و تندرستی این شهرستان افتتاح شد.

این پروژه ورزشی خیرساز از سوی خانواده خیر مدرسه‌ساز، مرحوم اردکانی و با اهدای 5 دستگاه میز تنیس به بهره‌برداری رسید.

این سالن که به‌منظور استفاده فرهنگیان و عموم مردم احداث‌شده در راستای اجرای طرح ملی تنیس روی میز دانش آموزان خواهد بود و 500 نفر از دانش آموزان پایه پنجم می‌توانند از امکانات این سالن استفاده کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان سمنان منصوب شد

«مهدی صفاری» با حکم مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان به‌عنوان «معاون تربیت‌بدنی و سلامت» آموزش‌وپرورش استان سمنان منصوب شد.

در بخش‌هایی از حکم محمدرضا جهان خطاب به صفاری آمده است: امید است با توکل و استعانت از درگاه خداوند متعال و بهره‌گیری از وصایای گران‌قدر حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همچنین در راستای سیاست‌های رئیس‌جمهور محترم دولت تدبیر و امید با بهره‌گیری از نظرات ارزشمند و صادقانه فرهنگیان فرهیخته و گران‌قدر و با جلب مشارکت و همفکری صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و همچنین با تشریک‌مساعی در انجام وظایف محوله و ارتقاء فعالیت‌های حوزه تحت سرپرستی کوشا بوده و در تحقق اهداف متعالی آموزش‌وپرورش اهتمام داشته باشید.

نشست کمیته هدایت تحصیلی استان سمنان برگزار شد

نشست کمیته هدایت تحصیلی استان سمنان به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان برگزارشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در این نشست تأکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که فرایند هدایت تحصیلی با تأکید بر اجرای دقیق آیین‌نامه اجرایی مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و تحت مدیریت یک واحد و با هماهنگی حوزه‌های مرتبط انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: اجرای دقیق اصول هدایت تحصیلی که بر مبنای یک فرایند و با رویکرد بررسی‌های مشاوره‌ای طراحی‌شده است امری مهم است و باید تلاش شود تا با اتخاذ و انتخاب روش‌های مناسب اجرایی، آسیب‌های این فرایند مهم در سال تحصیلی جاری به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به تعامل مستمر و مطلوب با کارشناسان حوزه وزارت جهت اتخاذ تصمیمات منطقی و به‌موقع تأکید کرد: باید در این زمینه شرایطی فراهم شود تا فرایند هدایت تحصیلی با تأکید بر اجرای دقیق آیین‌نامه اجرایی مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش و تحت مدیریت یک واحد و با هماهنگی حوزه‌های مرتبط انجام پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در این نشست ضمن اظهار خرسندی و تقدیر از اجرای نسبتاً مناسب فرایند تحصیلی در سال گذشته، شروع زودهنگام، نشست‌های تخصصی جهت بررسی آسیب‌ها، پیشنهاد‌ها و راهکارهای منطقی را امری لازم برشمرد.

قاسم شریفی اضافه کرد: مهم‌ترین آسیب‌ها، آسیب‌های مرتبط با تغییر راهبرد در خصوص هدایت تحصیلی، آسیب‌های مرتبط با به‌کارگیری از ابزارهای هدایت تحصیلی، آسیب‌های مرتبط با توسعه متوازن، آسیب‌های مرتبط باسیاست‌های چندگانه به دلیل مدیریت چندگانه است.

وی افزود: در این زمینه نیز باید به‌صورت جدی چاره‌اندیشی کرده و امیدواریم با بررسی موارد مطروحه و ارائه پیشنهاد‌ها عملیاتی که در این جلسه و جلسات آتی در کمیته هدایت تحصیلی استان مطرح خواهد شد گام‌های مؤثری جهت اجرای مطلوب و منطقی فرایند هدایت تحصیلی برداریم.

وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت تفکر است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در همایش مدیران و معاونین آموزشگاه‌های شهرستان مهدی‌شهر برنامه‌های آموزش‌وپرورش این استان را تبیین کرد.

محمدرضا جهان در جمع مدیران و معاونین مدارس شهرستان مهدی‌شهر گفت: سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار، تربیت است و انسان موجودی است که اگر تربیت نشود از انسانیت دور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت تفِکر و توانایی حل مسئله در دانش آموزان است تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که دانش آموزان بتوانند مسائل زندگی را با تفکّر که همان رسیدن از معلومات به مجهولات است، حل کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان عنوان کرد: توفیقات حاصل‌شده در آموزش‌وپرورش استان و شهرستان مهدی‌شهر نتیجه تلاش‌های خالصانه تمامی عوامل اداری و آموزشی است.

وی ضریب پوشش 99.9 درصدی دانش آموزان لازم‌التعلیم با توجه به گستردگی استان به لحاظ وسعت، باسوادی 98.5 درصدی در گروه هدف، رتبه دوم کشور در معدل امتحانات نهایی، رتبه دوم در کنکور سراسری و رتبه اول توسعه متوازن رشته‌ها در کشور را از افتخارات کسب‌شده استان در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد.

طرح خرید خدمات آموزشی بخشی از عدالت آموزشی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح خرید خدمات آموزشی از سال‌ها قبل وجود داشت اظهار کرد: طرح خرید خدمات آموزشی بخشی از عدالت آموزشی است.

محمدرضا جهان افزود: از طریق اجرای آن توانسته‌ایم بسیاری از مسائل و مشکلات آموزشی آموزش‌وپرورش را حل کنیم و به ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش کمک کنیم.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز با اشاره به سیاست‌های وزیر آموزش‌وپرورش افزود: یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش‌وپرورش ایجاد سامانه جامع نظارت بر مدارس غیردولتی است.

محمد اسقایی با بیان اینکه این سامانه فرصتی فراهم خواهد کرد تا اطلاعات مدارس غیردولتی به سهولت در دسترس قرار گیرد و بر تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نظارت کامل داشت.

وی افزود: این سامانه به‌عنوان فرصتی برای تشویق مؤسسانی‌ که فعالیت‌های مثبتی در راستای ارتقای مدارس داشته‌اند ایجادشده همچنین در مواقعی که کم‌کاری در فعالیت‌های مدرسه وجود داشته باشد به‌سرعت از طریق این سامانه مشاهده‌شده و با آن برخورد می‌شود.

امام‌جمعه آرادان: نهاد خانواده در توسعه آموزش‌وپرورش بسیار مؤثر است

امام‌جمعه آرادان گفت: نهاد خانواده در توسعه آموزش‌وپرورش بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان از حضور شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان، اولیا و دانش آموزان دبیرستان دخترانه 17 شهریور و پسرانه شهید اندرزگو تقدیر کرده و نهاد خانواده را در توسعه آموزش‌وپرورش بسیار مؤثر دانست و گفت: خانواده شاداب، متدین و مؤمن سبب ایجاد یک جامعه شاداب، مؤمن و متدین خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که ما باید به فرزندانمان به فرمایش رهبر انقلاب بیاموزیم این است که بحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای تولید داخل را جدی بگیرند و در این راستا باید به بچه‌هایمان بیاموزیم که از کالاهای داخل کشور (تولیدات داخلی) استفاده کنند.

امام‌جمعه آرادان با بیان اینکه دانش آموزان و خانواده‌ها از باید این تولیدات استفاده کنند تا اقتصاد کشور رونق بیشتری بگیرد از خانواده‌ها خواست خرید کالاهای ایرانی را از خرید لوازم‌التحریر شروع کنند.

شریفی‌نیا با اشاره به تأثیر خانواده‌ها بر دانش آموزان گفت: خانواده‌ای که اهل نماز و اهل حجاب و عفاف باشد؛ فرزندان آن نیز نماز و حجاب و عفاف را یاد می‌گیرند.