حضور مردم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر اساس احساس تکلیف بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در نشست ارزیابی سوگواره بصیرت عاشورایی استان سمنان اظهار داشت: جریان‌های باطل مقابل امام حسین (ع) امروز باید در برنامه‌هایی چون سوگواره بصیرت عاشورایی به جامعه شناسانده شود.

وی با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان در ترسیم تشابهات انقلاب اسلامی ایران با قیام عاشورا بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران براساس مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی آغاز شد و قیام عاشورا هم بر این پایه استوار بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به رهبری امام خمینی (ره) و با پیروی از قیام عاشورای امام حسین (ع) خواستند تا ظلم را از پیش روی خود بردارند.

پژمان فر با تأکید بر اینکه قیام عاشورای امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم حکومت بنی‌امیه انجام شد، اضافه کرد: امام حسین (ع) تن به ذلت ندادند و در راه احیای دین جد بزرگوار خود، پیامبر گرامی اسلام (ص) به شهادت رسیدند و خانواده و یاران باوفایشان نیز خود را در این راه ارزشمند هزینه کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در کنار امام خمینی (ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی براساس احساس تکلیف بود، تصریح کرد: حضور ملت کنار رهبری عالم، انقلاب اسلامی ایران را رقم زد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در راه نهضت انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، اضافه کرد: شهدای زیادی درراه شکل‌گیری انقلاب اسلامی و برای تداوم و ماندگاری آن در دوران هشت سال دفاع مقدس، تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا برای زنده نگه‌داشتن اسلام شهادت را انتخاب کردند، افزود: آن حضرت در این راه تمام زندگی و هستی خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌های باطل مقابل امام حسین (ع) در کنار هم قرار گرفتند، تصریح کرد: این افراد و جریان‌ها در جبهه کفر با امام زمان خود جنگ کردند و سیدالشهدا (ع) را به شهادت رساندند.