عدم وجود افراد مطلع اطفای حریق پالایشگاه را دشوار کرد

  علیرضا محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهرود در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به وقوع آتش سوزی پالایشگاه نفت پیروزی شاهرود گفت: بامداد جمعه هفتم مهر ماه ساعت دو و 30 دقیقه گزارش آتش سوزی توسط کارگران پالایشگاه به سامانه 125 شهرداری شاهرود داده شد.

وی با اشاره به اعزام پرسنل و امکانات دو ایستگاه سازمان آتش نشانی به محل اظهار کرد: ابعاد آتش سوزی آنقدر وسیع بود که از میدان الغدیر شاهرود و فاصله 12 کیلومتری پالایشگاه شعله های آتش به وضوح دیده می شد و بلافاصله نیروهای سایر ایستگاه های آتش نشانی سازمان و خدمات ایمنی سایر ارگانهای شهر اعزام شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهرود افزود: نیروهای سازمان آتش نشانی شاهرود به محض رسیدن به محل حادثه برای جلوگیری از سرایت آتش به قسمت های دیگر به سرد کردن سایر مخازن و خط تولید های دیگر پرداختند.

محمدی بیان کرد: عدم وجود افرادی مطلع که اطلاعاتی از سیستم پالایشگاه و ماده ای که مورد حریق قرار گرفته در اختیار آتش نشانان قرار دهد اطفای حریق را سخت و دشوار کرده بود اما همکاران آتش نشان ما شجاعانه و جان نثارانه به دل آتش زدند و ابتدا حریق را کنترل و سپس با حضور سایر ارگانها آتش را خاموش کردند.

وی در ادامه صحبت های خود با ارائه گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی شاهرود در سال جاری گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهرود با 4 ایستگاه آتش نشانی فعال در سطح شهر همراه با 67 پرسنل آماده ارائه خدمات به مردم در طول شبانه روز است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهرود با اشاره به گزارش 345 حادثه در شش ماهه اول سال جاری به سامانه 125 سازمان آتش نشانی شاهرود اظهار کرد: از این تعداد حادثه گزارش شده به سامانه سازمان آتش نشانی شاهرود 152 مورد آتش سوزی، 57 مورد رفع مزاحمت حیوانات، 30 مورد تصادف و واژگونی خودرو، دو مورد ریزش چاه، سه مورد سقوط و یک مورد انفجار بوده است.

محمدی افزود: همچنین در طول این مدت برای دو هزار و 500 نفر از دانش آموزان، اصناف، کارکنان ادارات و ... دوره های آموزشی برگزار شد.

وی یادآور شد: در طول مدت دو سال و نیم گذشته از محل اعتبارات شهرداری شاهرود یک میلیارد تومان برای خرید دو دستگاه EVCO، تجهیزات فردی پرسنل، خرید پمپ های هوا و هیدولیک تخصیص داده شده است اما با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری، تجهیز سازمان تنها از طریق شهرداری سخت شده است و امیدواریم در بودجه های سنواتی و اعتبارات دولتی اعتباراتی نیز به این مجموعه تخصیص داده شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شاهرود با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی ویژه آتش نشانان مهرماه سال جاری در شهر تبریز افزود: این المپیاد ورزشی با حضور 38 تیم از سازمان های آتش نشانی کلان شهرها و سایر شهرهای کشور برگزار شد و تیم سازمان آتش نشانی شاهرود موفق به کسب مقام اول این دوره از المپیاد ورزشی آتش نشانان کشور شد.