۳۶۰ هزار مادر ایرانی با ضررهای سزارین آشنا شدند

علی شهرامی ظهر سه شنبه در خلال آئین افتتاح شش تخت زایشگاه بیمارستان امیر المونین(ع) سمنان همزمان با افتتاح ۱۷۴ اتاق زایمان توسط وزیر بهداشت به وسیله ویدئو کنفرانس با اشاره به ضرورت کاهش زایمان سزارین در کشور به دلیل معایب و مضرات آن بر سلامتی مادر و جنین، ابراز داشت: یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستا آموزش گسترده مادران درباره مضرات این نوع زایمان است که خوشبختانه با استقبال خوب مادران جوان نیز همراه بوده است.

وی افزود: این اقدام در کنار افزایش تعرفه سزارین باعث شده تا شاهد کاهش چشم گیر زایمان سزارین در کشور باشیم اما این میزان بازهم باید در کشور افزایش یابد تا در نهایت جز در موارد ضرورت های پزشکی، در سایر موارد هیچ مادر ایرانی به سزارین روی نیاورد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سزارین بر اساس شاخص پایه سال جاری ۶.۵درصد و در مجموع از ابتدای اجرای طرح تحول در نظام سلامت تا کنون ۱۱درصد کاهش یافته که این نوع زایمان با تلاش مجموعه وزارت کشور، وزارت بهداشت و وزارت علوم می بایست کاهش یابد.

شهرامی بیان داشت: ایران در رتبه نخست زایمان طبیعی در دنیا قرار دارد و برای بهبود شرایط و افزایش خدمات درمانی و بهداشتی ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بیمه سلامت کشور اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: امروز و همزمان در ۱۳۴ شهر کشور، ۷۱۴ اتاق ال دی آر مجهز زایمان با حضور ویدئو کنفرانسی توسط وزیر بهداشت افتتاح شد که برای تجهیز هر اتاق، ۶۰میلیون تومان هزینه شده است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: شش اتاق زایمان طبیعی نیز در این روز در واحد درمانی امیرالمومنین (ع) سمنان مورد بهره برداری قرار گرفت تا تعداد اتاق های زایمان سمنان به ۱۱ برسد.