متروی تهران-گرمسار به زودی افتتاح می‌شود

،غلامرضا کاتب؛ نماینده مردم شهرستان های گرمسار وارادان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات اجرایی پروژه های شهرستان گرمسار از افتتاح پروژه متروی تهران گرمسار خبرداد و گفت: این پروژه قرار بود مهرماه به بهره‌برداری برسد که به آبان‌ماه موکول شد.

 نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پروژه متروی تهران گرمسار اواخر آبان‌ماه جاری و یا حداکثر ظرف یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

 

کاتب، راه‌اندازی این مترو را به‌سود شهرستان‌های پیرامونی گرمسار دانست و گفت: حتی مردم سمنان می‌توانند با سفر به گرمسار از طریق این مترو در یک زمان 30 تا 45 دقیقه‌ای به مترو جوانمرد قصاب در تهران منتقل و از آنجا به شبکه متروی تهران و حومه متصل شوند.

 

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این خط مترو، ارتباط با پایتخت با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروژه یکی از مطالبات مردم منطقه بود که خوشبختانه در آستانه تحقق است.

عضو هیئت ریسه مجلس دهم با اشاره به وجود چندین مرکز دانشگاهی در سه شهر گرمسار، ایوانکی و آرادان و سرانه بالای دانشجویان در این شهرستان، افزود: راه‌اندازی این خط می‌تواند به تقویت این بخش نیز کمک کرده و زمینه جذب دانشجوی بیشتری برای مراکز دانشگاهی خوب این منطقه فراهم می‌شود.

وی در ادامه از اتمام پروژه سیلوی گرمسار با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اشاره کردو گفت: این پروژه مشکلات کشاورزان منطقه تهران و گرمسار را کاهش می دهد.

کاتب در ادامه از استفاده نمودن بخش خصوصی از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی را خواستار شد تا بتوانند توسعه هم جانبه ایجاد شود.