توجه دولت به آموزش‌وپرورش بیشتر باشد

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در نشستی با معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در مسجد عابدینیه سمنان اظهار داشت: درمجموع نیز دولت‌ها باید توجه ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش نقشی محوری در توسعه کشور دارد بیان کرد: آموزش‌وپرورش خانواده بزرگی است و هرچه خانواده بزرگ باشد؛ مشکلات آن نیز بیشتراست.

امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش‌وپرورش خانواده‌ای معنوی است عنوان کرد: زمانی که یک خانواده بزرگ شود؛ تعاون و همکاری زیادی در آن وجود دارد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه مردم نیز باید به این خانواده کمک کنند تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید آدم سازی و عالم سازی کند؛ چراکه امروز کشور ما نیاز به پرورش نیروهای متخصص و متعهد دارد.

وی با بیان اینکه آدم سازی بهترین کاراست تصریح کرد: شاگردانی تربیت کند که معلم به شاگرد و شاگرد به معلم افتخار کند و این درسی است که ما از پیامبر می‌گیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز باید بر روی مسائل پرورشی در آموزش‌وپرورش خیلی تأکید شود خاطرنشان کرد: علم بدون پرورش مفید نیست و مضر است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه کار معلم، از جنس کار پیغمبری است و باید به آن افتخار کرده و قدر آن را نیز بداند اظهار داشت: وزارتخانه‌های زیادی در کشور وجود دارد؛ اما بهترین وزارت که می‌تواند نقش آدم سازی و انسان‌سازی داشته باشد آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت وزارت آموزش‌وپرورش در پرورش نیروهای متعهد و متخصص تأکید کرد: وزارت آموزش‌وپرورش واقعاً مهم است و باید به آن اهمیت داد.

انتهای پیام/