بی توجهی به تجهیز مدارس مانعی سر راه پیشرفت کشور است

شیوا قاسمی پور، دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت و گو با «افکارنیوز» با اشاره به توجه ویژه مجلس به نوسازی مدارس بیان کرد:«مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود بر اجرای صحیح قوانین و تسریع در نوسازی مدارس کشور پیگیر این موضوع خواهد بود. طرح سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور موسوم به آجر به آجر یکی از طرح های مناسب این سازمان به منظور تجهیز مدارس کشور است.»

وی افزود: «طرح آجر به آجر بدین گونه است که در گذشته باید سازمان ها یا مؤسسات متولی نوسازی مدارس می شدند، اما با این طرح هر ایرانی  به طور شخصی قادر به نوسازی مدارس است. در اقدامی دیگر سازمان نوسازی مدارس با همکاری خیرین یا سازمان های مردم نهاد به تجهیز و ساخت مدارس جدید می پردازد.»

قاسمی پور اظهار کرد: «همچنین دراین طرح با وجود اینکه 70 درصد هزینه را سازمان و 30 درصد را خیرین یا مؤسسات خیریه می پردازند، اما مدرسه به نام آن‌ها ثبت می شود. آموزش و پرورش از اصلی ترین سازمان های کشور و پایه و اساس رشد جامعه است. به روز بودن و کیفیت ارائه خدمات آموزشی از اهمیت بالای برخوردار است، بنابراین باید به نوسازی و تجهیز مدارس به طور ویژه توجه شود.»

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: «بی توجهی به تجهیز و ارائه خدمات آموزشی مناسب در دراز مدت مانعی سر راه پیشرفت کشور خواهد بود. نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به طور جد پیگیر نوسازی و بهبود ارائه خدمات آموزشی در مدارس خواهند بود.»