دانش هسته‌ای کلید استقلال علمی کشور است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، در مراسم تجلیل از همسران شهدای راه جهاد علمی که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، بیانیهای توسط دانشجویان دانشکده فیزیک این دانشگاه به شرح زیر صادر و قرائت شد:

بسم الله الرحمان الرحیم

با سلام به نبی رحمت پیامبر صلح و اخلاق و مدینه علم

سلام به مردم بزرگ سرزمین نابغه‌ خیزمان و درود به همه خادمان دانش و دانشمندان بلند پایه این مرز و بوم و پرگوهر. ایران سرزمین مهر و صلح و پاکی و مهد دانایی و توانایی است. جایگاه مردمی بزرگ مقاوم، بیدار و یگانه پرست است. سلام به ایران و سلام به مردمان بزرگش.

هنوز در بهت و اندوه شهادت شهید مسعود علیمحمدی، شهید مجید شهریاری و شهید داریوش رضایی‌نژاد بودیم که خبر شهادت مصطفی احمدی‌روشن بر اندوهمان افزود.

ملتی که حماسه سرخ حسینی را در دین ابا و اجدادی‌اش دارد، از شهادت نمی‌هراسد و هر روز مصمم‌تر از قبل در مقابل دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

چه زیبا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) فرمودند، بکشید ما را که با کشتن ما ملت ما بیدارتر می‌شود.

و امروز ما دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا(س) بیدارتر از همیشه و مصمم‌تر از گذشته، از همین سنگر مقدس دانشگاه با پشتوانه خون شهدای عرصه علوم هسته‌ای خود اعلام می‌کنیم:

۱ - ما دانشجویان با استعانت از خدای بزرگ و اتکا به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در سنگر مقاوم و نفوذ ناپذیر دانشگاه در برابر تمام تهدیدات مقاومت خواهیم کرد و دشمنان ایران و اسلام را که هر روز به طریقی مذبوحانه می‌کوشند تا راه پیشرفت و گسترش علم و فناوری را بر ما ببندند، ناامید کنیم.

۲ - ما دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) تلاش می‌کنیم تا با بصیرت و هوشیاری تلاش و پایداری و حضور در میدان‌های علمی راه شهدای هسته‌ای خود را با گام‌های راسخ‌تر از پیش ادامه دهیم و برای اعتلای جایگاه علمی کشور عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نکنیم و چه مسئولیت سنگینی است حفاظت و صیانت از خون شهدایی که دیروز با جهاد علمی و امروز با خون پاکشان عرصه‌های علمی را حساس و سرنوشت‌ساز معرفی کردند.

۳ - امروز دانش هسته‌ای نه تنها کلید استقلال علمی کشور بلکه رمز ایستادگی در مقابل خواست نابجا و خودخواهی دشمنان ماست دشمنانی که با کوته‌نظری دانش هسته‌ای را با تعریف خود ترجمه می‌کنند و هر جا که نامی از انرژی هسته‌ای می‌بریم تلاش می‌کنند تا انر‍ژی صلح‌آمیز ما را بمب اتمی جلوه دهند. چگونه است کسانی که ده‌ها هزار بمب در انبارهای تسلیحاتی خود دارند، دیگران را منع می‌کنند؟ واهمه و ترس آنها از چیست؟ جز این است که آنها علم را انحصارا برای خود می‌خواهند؟!

امروز ما جوانان و دانشجویان این آب و خاک دستیابی به دانش و فناوری‌های جدید به خصوص فناوری هسته‌ای را مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه‌ دانشمندان، استادان و نوابغ خود به ویژه شهدای دانشمند علوم هسته‌ای و رسیدن به همه مراحل موفقیت را حق مسلم خود می‌دانیم.

در پایان ما دانشجویان از مسئولین بلند پایه سیاست خارجی نظام مقدس‌مان درخواست می‌کنیم با درایت تمام حقوق مرتبط با جایگاه علمی هسته‌ای ایران را در عرصه‌های جهانی با فعالیت بیشتری به اثبات برسانند.

دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا(س)