حداد: رابطه مجلس و دولت هرروز بدتر میشود

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس در همایش جوانان حامی جبهه متحد اصولگرایان که بعد از ظهر امروز سهشنبه در تالار تفاهم برگزار شد، با بیان اینکه ۲ روز بیشتر به مرحله انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است، اظهار داشت: این مرحله بسیار حساس و تعیین کننده است.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس نمایندگان تهران را دارای نقش تعیین کننده در مجلس دانست و تصریح کرد: این موضوع ربطی به مجلس نهم، هفتم و هشتم ندارد بلکه نمایندگان تهران معمولا سیاسی‌ترین نمایندگان هستند که در کلیت نظام سعی دارند پاسدار ارزش‌های اسلامی و انقلابی در مجلس باشند.

وی تاکید کرد: حضور مردم و تلاش برای انتخاب نمایندگان تلاشی قابل توجه و در خور ستایش است.

حداد‌عادل با بیان اینکه آینده کشور از آن جوانان است، گفت: خوب است که یک برآوردی از آنچه خداوند به عنوان نعمت به ملت ایران داده است، داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس بر همین اساس زندگی در یک نظام اسلامی که مبتنی بر وحی الهی و اراده حاکمیت دین به وجود آمده را یکی از این نعمات دانست و اظهار داشت: این نظام می‌خواهد حکومت دینی را در جهان احیاء کند و بر خواسته از خون صدها هزار شهید در راه خداوند است؛ نظامی که بنیانگذاری آن به دست عارف مجاهدی مثل امام راحل بود و امروز نیز به دست عارف مجاهد دیگری یعنی آیت‌الله خامنه‌ای است.

رئیس مجلس هفتم ادامه داد: شما جوانان در کشوری زندگی می‌کنید که به رهبری این نظام عشق می‌ورزید و اعتماد دارید؛ آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که در دنیا جوانان سایر کشورها چه نوع رابطه‌ای با رهبر کشور خود دارند؟ آیا در این دنیا کشوری هست که جوانانش تا این اندازه عشق به رهبری داشته باشند؟

حداد‌عادل با بیان اینکه بنده در شرایطی قرار دارم که نزدیک به رهبری بوده و مردم احتمال می‌دهند که خدمت ایشان برسم و همچنین از ارادتم به مقام معظم رهبری خبر دارند، گفت: بنده در معرض ابراز احساسات مردم نسبت به رهبری هستم؛ مثلا وقتی به حرم امام رضا(ع) می‌روم و یا در جمع جوانانی مثل شما یا مردم عادی هستم و به روستاها سفر می‌کنم، احساسات مردم را بسیار می‌بینم از این رو خدا را شکر می‌کنم که در دورانی هستم که مردم به رهبری عشق می‌ورزند.

وی ادامه داد: گاهی برای آقا این موارد را نقل می‌کنم؛ مثلا کسی می‌گوید سلام من را به آقا برسانید، در این زمینه هم کلی اصرار و خواهش و قسم داده که به آقا بگو فلانی از فلان شهرستان به شما سلام رسانده و گفته است فدایی رهبریم و امر شما را اطاعت می‌کنیم و شما تنها نیستید و بعد از گذشته چند ثانیه دوباره نزد من آمده و می‌گوید به آقا بگو خانمش هم سلام رسانده است.

نماینده مردم تهران این احساسات صادقانه و صیمانه در کجای دنیا وجود دارد؟ افزود: ‌آقا نیز همواره می‌فرمایند تو از طرف من وکیل هستی که سلام من را به مردم و جوانان برسانید؛ این زیبایی رهبر و مردم را کجا می‌توانید بیابید.

حداد‌عادل بر همین اساس نعمت دیگر را ملت مومن فداکار و با بصیرت کشورمان دانست و افزود: از سال ۷۶ تا امروز چه برنامه‌های برای جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی اجرا شده است و در دو سه سال اخیر نیز شاهد آن بوده‌ایم.

وی در ادامه به موج دوم فتنه که با انتخابات ۸۸ رقم خورد، اشاره و اضافه کرد: موج سهمگین برای منحرف کردن انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری بر افکار ملت شکل گرفت؛ تهمت تقلب را بر دامن این انقلاب زدند و تصور می‌کردند مردم دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه آنها نزد خود محاسبه کردند که ما تبلیغات کرده‌ایم و در انتخابات تقلب شده است، افزود: آنها می‌خواستند این القاء را به وجود بیاورند تا مردم دلیلی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند‌ اما مردم با بصیرت که صداقت مقام معظم رهبری را از صمیم قلب باور دارند، زمانی که ایشان در نماز جمعه فرمودند نظام جمهوری اسلامی نظامی نیست که در آراء مردم تقلب کند، مردم انتخابات پرشور ۱۲ اسفند را آفریدند.

حداد‌عادل تاکید کرد: از این رو پس از حضور باورنکردنی مردم در انتخابات همه محاسبات آنها به هم خورد و این خود جای شکر دارد؛ انتخابات ۱۲ اسفند باعثعزت و اقتدار کشور و شاد شدن دل مقام معظم رهبری شد؛ لبخندی که پس از انتخابات در چهره رهبری دیده شد، لبخند یک ملت بود که در یک چهره نقش بست.

رئیس مجلس هفتم با تاکید بر اینکه یک مرحله دیگر در راه است و ملت ایران باید یک قدم مردانه دیگر را بردارند، گفت: قدم دوم را در جمعه آینده در ۱۵ اردیبهشت باید همه برداریم و باید آن کار خوب ناتمام را تمام کنیم و بتوانیم از تهران و سایر حوزه‌های باقی مانده بهترین‌ها را به مجلس بفرستیم.

وی در پاسخ به شعار برخی جوانان مبنی بر اینکه حداد با بصیرت رئیس مجلس ماست، گفت: فعلا باید راجع به انتخابات مرحله دوم صحبت کنیم و بتوانیم با اخلاص برای انجام وظیفه در آن شرکت کنیم؛ نباید صحبت‌هایی شود که بوی قدرت‌طلبی از آنها به مشام برسد، باید از شهیدان درس گرفته و به فکر خودمان نباشیم.

وی با بیان اینکه ما تلاش کردیم بهترین‌ها را معرفی کنیم که دارای ملاک‌های تعهد، تخصص و تجربه باشند، تصریح کرد: نمایندگانی که در فهرست جبهه متحد اصولگرایان قرار دارند، یعنی ۲۵ نفر سعی کردیم کمابیش در حد امکان از این ۳ شرط برخوردار باشند.

نماینده مردم تهران بر همین اساس به کاندیداهایی که در این جلسه حضور داشتند و یا حضور نداشتند، اشاره و تصریح کرد: آقای زاکانی در مجلس هفتم و هشتم حضور داشته و سابقه تعهد وی در جبهه موجود است و سند هم دارد؛ همچنین در سال‌های پر خطر فتنه در دانشگاه تهران این بسیج بود که مانع ورود جریان فتنه به دانشگاه شد، زاکانی همان مسیر را در مجلس هفتم و هشتم نیز ادامه داد و دارای تخصص دانشگاهی نیز است.

حدادعادل همچنین به بذرپاش اشاره کرد که در بسیج همراه زاکانی بوده و در دولت نهم و دهم مسئولیت‌های داشته است و دارای تجربه مدیریتی بوده و عضو جوان جبهه متحد اصولگرایان است.

وی ادامه داد: سروری سردار دفاع مجلس که بی نام و نشان اما با نام و نشان در نزد خداوند در کنار سردار کوثری از افتخارات مجلس ما هستند و ما بسیاری از زحمت‌های مراجعات مردمی را در تهران در طول مجلس هفتم و هشتم بر دوش پر استقامت سروری قرار داده‌ایم؛ خانم الهیان نماینده متعهد، متخصص و با بصیرت مجلس است که در کمیسیون امنیت ملی شاهد حضور وی هستیم.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ‌آقای فدایی هیچ هیاهویی در مجلس ندارد اما بیش از نمایندگان دیگر در هدایت کار مجلس موثر است و در کمیسیون اصل ۹۰ و در مبارزه با مفاسد اقتصادی زحمات بسیاری کشیده است؛ آقای نجابت نیز در خانواده‌ای هستند که همه خدمت‌گذار انقلاب بودند، همچنین دکترای فیزیک هسته‌ای دارند.

حداد‌عادل با تاکید بر اینکه هر کدام از شما که در این جلسه هستید، باید یک کانون تبلیغات انتخابات برای روز جمعه شوید، اظهار داشت: یعنی با خروج از این جلسه طراحی و تدبیر کنید که چگونه دیگران را دیگران را به مسیر صحیح بیندازید، البته بنده قصد جسارت به دیگران ندارم و بنای ما تخریب نیست‌ اما می‌خواهیم بهترین مجلس را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: انتظارم از مجلس نهم این است که به مسائل اصلی و مهم کشور توجه کند. ما قائلیم که مجلسی داشته باشیم که موضوع اصلی آن مسائل اقتصادی باشد و آنچه به مردم در این روزها فشار وارد می‌کند، مجلس بتواند از آن گره‌گشایی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم رابطه مجلس و دولت روز به روز رابطه‌ بدتری می‌شود، گفت: این وضعی که در حال حاضر وجود دارد پاسخی نیست که ما به عنوان مجلس و دولت باید به ملتی بدهیم که در ۱۲ اسفند حجت را با حضور خود بر ما تمام کردند، مقام معظم رهبری نیز در دیدار نوروزی خود از دولت و مجلس خواستند هر دو کوتاه بیایند و این مسابقه موجود را ادامه ندهند آنچه که رهبری می‌خواهند این است این دعواها و بخشنامه صادر کردن‌ها فروکش کند.

وی ادامه داد: وقتی مردم از ما درباره مسائل اقتصادی و گرانی سؤال می‌کنند، انتظار ندارند فضای کشور بگو و مگو بین مجلس و دولت باشد لذا مجلس و دولت باید توجه کنند چراکه انتظار ملت بالا است.

رئیس مجلس هفتم در ادامه سخنان خود یادآور شد: همچنین خانم افتخاری در مجلس هفتم و هشتم همکار ما بودند و دارای دکترای علوم قرآنی هستند وی همسر و دختر شهید است که در یک روز پدر و همسرش شهید شده است، توکلی و ناداران نیز با تخصص اقتصادی و با پاکی و تجربه از ارکان مجلس هشتم بودند که با رای شما در مجلس نهم این فکر و مسیر را دنبال می‌کنند.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: از شما جوانان هم میخواهیم از انقلاب اسلامی و الهی پشتیبانی کنید و پشتیبان خوبی برای رهبری باشید، آنچنان که ایشان رهبری خوبی برای شما و ملت ایران و همه جهان اسلام هستند.