افکار نیوز-عضو فهرست جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس نهم، دغدغه امروز مردم را تامین اجتماعی خواند و گفت: مردم از گرانی ها گله مند هستند انتظارشان این است که مسولان کمتر به حواشی بپردازند و پیگیر حل مشکلات اساسی مردم چون اشتغال و ثبات بازار باشند.
جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره انتخابات پیش رو گفت: آنچه دغدغه امروز مردم است تامین اجتماعی است. آنها از گرانی ها گله‌مندند و خواستار رفع مشکلات توسط مسولان دولت و مجلس هستند. انتظارشان این است که مسولان کمتر به حواشی بپردازند و پیگیر حل مشکلات اساسی مردم چون اشتغال و ثبات بازار باشند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه مسولان باید به دنبال ارائه خدمات رفاهی و درمانی باشند، گفت: نبود عدالت در درمان موضوعی است که مردم را رنج می دهد و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

محمدی گفت: حرف بسیاری از مردم این است که حضور مسولان میان آنها کمرنگ است و صرفا در آستانه انتخابات است که آنها با مسولان دیدار دارند، به خصوص اینکه مردم اتهران نتظار دارند نمایندگان آنها در مجلس در بین آنها باشند، مشکلاتشان را درک و برای حل آنها چاره اندیشی کنند.

مدیر کل دفتر امور بین الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیشنهادی که دارم این است که برای نمایندگان مجلس و دولتمردان کارنامه کاری تنظیم شود و مشخص شود آنها که تصدی مسولیتی را عهده دار می شوند تا چه میزان براساس شعارها و اهدافی که داشته اند گام برداشته اند و نتیجه عملکردشان چه بوده است.

وی که از نامزدهای این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: در صورت راه یابی به مجلس شورای اسلامی طرحی با این مضمون به مجلس ارائه خواهم داد.

محمدی تصریح کرد: دولت و مجلس هر دو باید مشکلات مردم را به طور مشترک مورد رسیدگی قرار دهند. انجام کار تخصصی و کارشناسی است که به حل مشکلات مردم کمک می کند اما متاسفانه در شرایط فعلی رابطه دولت و مجلس تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت هر دو نیاز به عقبه کارشناسی و تصمیم سازی در عرصه های مختلف دارند. مجلس باید در عرصه علم و فرهنگ با یک عقبه فرهنگی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی تعامل داشته باشد. در دیگر حوزه ها نیز باید چنین باشد. مرکز پژوهشهای مجلس به تنهایی نمی تواند از نظر کار کارشناسی برای کمک به مجلس کافی باشد.

محمدی گفت: نماینده مجلس باید کارنامه ای داشته باشد تا براساس برنامه هایی که شعارش را داده مردم او را ارزیابی کنند و بدانند که آیا در دوره بعدی مجلس، نمایندگان قبلی لیاقت ورود دارند یا خیر؟ با وجود چنین کارنامه ای تصمیم گیری برای مردم هم آسانتر خواهد بود.
این عضو جبهه پادیاری در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران در استانبول اظهارداشت: گروه ۱ + ۵ در چند ماه گذشته به دنبال ارزیابی مواضع جمهوری اسلامی ایران بودند و قصد داشتند در صورت تغییر مواضع نظام، به آن پی ببرند و البته امیدهایی هم داشتند.

وی ادامه داد: اما بیانات مقام معظم رهبری در ماههای پایانی سال ۹۰ بر علیه اسرائیل و حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران و قدرت نرم ما را یک بار دیگر به رخ دنیا کشاند و غربی ها فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران همچنان بر مواضع به حق خود ایستاده است لذا در این دور از مذاکرات شاهد عقب نشینی آنها از مواضع خود هستیم.

مدیر کل دفتر امور بین الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: البته غربی ها یک گام به جلو حرکت کردند که مذاکرات از سر گرفته شود اما باید توجه داشته باشیم که آنها همچنان به دنبال ارزیابی مواضع نظام و تاثیر تحریم ها هستند که بحمدالله خللی در این مواضع ایجاد نشده است زیرا مسولان تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کردند.

وی به نامگذاری سال ها در چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری، اشاره کرد و گفت: نامگذاری ها در آغاز هر سال حکایت از جهت گیری دقیق و هوشمندانه مقام معظم رهبری را برای رونق اقتصادی دارد تا بتوانیم در مقابل این تحریم ها کشوری صادر کننده در حوزه های مختلف باشیم.