به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، احمد توکلی در بخش دوم سخنان خود در یک نشست انتخاباتی که با حضور الیاس نادران، حسین نجابت و زهره الهیان برگزار شد با اشاره به تفاوت فهرست جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان گفت: شرط بر این است که اعضای هر دو جبهه تعهد کافی را دارند اما باید تفاوت اعضای این دو جبه هرا در دانش هایی که دارند دید.
وی افزود: باید تفاوت دانش اعضای دو جبهه در اقتصاد، تجربه و سابقه نمایندگی مجلس را مقایسه کرد و سپس اقدام به رای دادن کرد.

توکلی با بیان اینکه در میان اعضای جبهه پایداری افراد بسیار خوبی وجود دارد گفت: برخی از اعضای این جبهه حتی یکبار هم در طول ۴ سال نمایندگی خود درباره طرح یا لایحه ای موافقت یا مخالفت نکرده اند.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان روحانی عالم دینی و با سوادی هستند که در دفاع از اسلام زحمات زیادی کشیده اند.

توکلی افزود: آیت الله مصباح یزدی در دوران انحرافات ایستادگی کردند و آیت الله خوشوقت نیز اهل تهذیب و تقوا هستند و باید بگویم هر دوی آنها اهل سیاست هستند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: آیت الله مهدوی کنی نیز روحانی جامع الشرایط همتراز انقلاب اسلامی است و سمت های مهمی از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون داشته در حالی که خود ایشان هیچ علاقه ای به پست مقام نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی نوه شیخ ملاعلی کنی است که به حر زمان معروف بود و ناصرالدین شاه از دور و نزدیک از او حساب می برد.

توکلی همچنین با اشاره به اینکه پیشنهاد می کنم به صورت کامل به فهرست جبهه متحد اصولگرایان رای دهید گفت: البته اگر به برخی رای ندادید صاحب اختیار هستید.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس مخالف انتقال آب دریای خزر به کویر است گفت: مجلس مخالف این موضوع است چرا که قانون نیز این را قبول ندارد. طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر طرح عمرانی در طی این برنامه باید پس از بررسی های کارشناسی به تصویب برسد. بودجه آن تامین و سپس اجرایی شود.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به تلاش دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه گفت: ما افتخار می کنیم که مقابل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ایستادیم. ظاهرموضوع این است که احمدی نژاد به دنبال افزایش قیمت یارانه ها است اما عده ای بخیل نمی گذارند در حالی باطن موضوع این است که افزایش مبلغ یارانه ها مردم و طبقه پائین جامعه را بیچاره می کند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص بحثریاست آقاتهرانی و حداد عادل بر مجلس نهم گفت: بنده حتما و بدون تردید به آقای آقاتهرانی رای نمی دهم چرا که کارایی بسیار مهم است و خوبی تنها برای ریاست مجلس کفایت نمی کند.

توکلی افزود: ریاست مجلس باید به فردی سپرده شود که علاوه بر دارا بودن محاسن اصلی مجلس را طبق قوانین اداره کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید بر اینکه هنوز بحثی در خصوص ریاست مجلس نهم در جبهه متحد اصولگرایان صورت نگرفته گفت: بنده در مجموع آقای حداد عادل را بر لاریجانی ترجیح می دهم البته آقای حداد را به هیچ وجه با آقاتهرانی مقایسه نمی کنم بلکه مقایسه من میان حداد عادل و لاریجانی است و فکر می کنم آقای حداد عادل بهتر می تواند حقوق نمایندگان را رعایت کند.