به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی انتخاباتی که با حضور زهره الهیان، احمد توکلی و الهام امین زاده برگزار شد گفت: آن روزی که تصمیم گرفته شد که برای ورود به مجلس هفتم به صورت گروهی عمل کنیم دلیل این امر دفاع از حقوق مردم، اعتلای ایران اسلامی و مسیر صلح تعریف شد و قرار بر این بود که برای قانونمند کردن دولت تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بیعت این بود که به دلیل شرایط آن روز در جهت رشد عدالت محوری تلاش شود که لازمه تحقق آن عدالت خواهی در متن جامعه و مبارزه با فساد بویژه فساد سیاسی و اقتصادی بود.

نادران با اشاره به اینکه در آن دوره به دلیل رفاه زدگی و تمایلات مدیران کشور فضایی ایجاد شده بود که بستر فساد را فراهم می کرد ادامه داد: اگر در این دوره نیز مورد اعتماد مردم قرار گیریم تلاشمان بر این است که مانند ۸ سال گذشته برای دفاع از حقوق مردم و مدیریت کلان کشور و برای قانونگذاری و نظارت حرکت کنیم.

نادران تصریح کرد: تصور ما بر این است که خیرخواهی برای دولت جز این نیست و نمونه ای از این امر که در دو سال گذشته با آن درگیر بوده ایم بحثهدفمندی یارانه ها بود.

به گفته وی قیمت حامل های انرژی تحول عظیمی را در کشور ایجاد کرده که آثار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در پی داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسات متعددی را با دولت برگزار کردیم و دو نظر بیشتر وجود نداشت. یک نظر اینکه به جامعه شوک وارد شود و شرایط اجتماعی برای تغییر ساختارها فراهم شود. نظر دوم نیز این بود که این کار به تدریج صورت گیرد و هم تولید کننده و هم خانواده ها بتوانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

وی با تاکید بر این امر که بعضی از رفتارها به سرعت ممکن بود خاطرنشان کرد: اما بعضی از اقدامات دیگر نیاز به زمان طولانی تری داشت اما دولت در همان جلسات اولیه نیز مدافع نظر اول و اجرای طرح ظرف کمتر از دو سال بود.

به گفته نادران این موضوع آنقدر انتزاعی است و واقعیت ایران را نادیده گرفته که حتما نشدنی است.

وی تصریح کرد: تورم افسارگسیخته ای که نخواهیم توانست آن را کنترل کنیم و رکود حاکم بر صنایع کشور که به ویژه عوارض بیکاری و کاهش تولید را به همراه خواهد داشت از تبعات اجرایی این طرح دولت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال که رهبر معظم انقلاب حمایت از تولید ملی را مورد تاکید قرار داده اند باید درک کنیم که اگر تولید آسیب ببیند بنیانهای اقتصادی آسیب خواهد دید و اینطور نیست که صنایع کشور به راحتی و ظرف چند سال دوباره فعال شود.

نادران ادامه داد: تجربه مدیریتی دولت نشان داده است که اقتصاد کشور تحمل ظرفیت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها آنطور که مورد نظر دولت است یعنی دوبرابر شدن قیمت حامل های انرژی، را ندارد و نظام کنترل دولت نیز ظرفیت کنترلش را نخواهد داشت.

وی افزد: سال گذشته که هدفمندی یارانه ها آغاز شد قیمت بنزین در خلیج فارس نزدیک به هزار تومان بود و در داخل نیز بسته به سهمیه بندی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومان بود اما امروز قیمت بنزین معادل ۸۳ سنت است که حتی با هزینه های دولت و عوارض نیز فاصله قیمت تا خلیج فارس زیاد شده و اگر چاره نکنیم شکاف ها بزرگتر خواهد شد.

نادران خاطرنشان کرد: اکتفا کردن به یک جزء مشکل را حل نمی کند، اختلاف نظر ما با دولت نیز در این حوزه هاست وگرنه در حوزه کارشناسی مشکلی نداریم و از این مسئله که کسی بگوید منتقد دولت هستیم نیز ابایی نداریم چرا که فکر می کنیم منافع کشور در این است که چارچوب ها رعایت شود.