برخی آمریکایی و انگلیسی‌ها تحریم‌ها را شکستند

افكار نيمعاون دبيركل اتاق تعاون تهران: حضور شركتهاي آمريكايي و انگليسي در دهمين نمايشگاه بينالمللي صنعت ساختمان عدم قبول تحريم هاست.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز به نقل ازفارس، ابراهیم تهرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در محل مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران " سلیمانیه عراق " به صورت ماهیانه و هر ماه یک بار، یکی از اهداف بخش خصوصی تعاون است که تا دو هفته آتی نخستین مرحله آن با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های تخصصی سلیمانیه به صورت ماهیانه با مشارکت ۴۰ تا ۵۰ شرکت برتر به صورت کوتاه مدت برگزار خواهد شد، هدف از برپایی این نمایشگاه‌های تخصصی در عراق " به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران "، شناسایی پروژه‌های رو به توسعه و گسترش بازار هدف در این کشور جهت مشارکت و سرمایه‌گذاری صنعت‌گران ایرانی در پروژه‌های فرامرزی است که شامل تولیدات در و پنجره، آسانسورها، تجهیزات الکترونیکی مختص صنعت ساختمان و دیگر تولیدات مرتبط با این صنعت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مزبور با کمک سازمان توسعه تجارت ایران با رویکرد کاملاَ تخصصی برگزار خواهد شد، افزود: هم‌زمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در کشور مقدمات پذیرش و ثبت‌نام از فعالان و شرکت‌های صاحب‌نام فعال در صنعت ساختمان فراهم خواهد شد که تحقق این امر زمینه‌ساز حضور این دسته از شرکت‌ها در بازارهای هدف خواهد بود.
معاون دبیر کل اتاق تعاون ایران ضمن تأکید بر این موضوع که شعار دهمین دور برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان " ارزان، مقاوم و سریع " است، گفت: تمامی شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان تنها زمانی موفق تصدی بازارهای هدف خواهند بود که شعار محوری " ارزان، مقاوم و سریع " را سرلوحه اهداف و تدابیر اجرایی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مشارکت‌کنندگان داخلی حضور یافته در دهمین‌ نمایشگاه بین‌المللی تعاون هزار شرکت و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی ۴۰۰ شرکت برآورد شده است که در فضایی در حدود ۱۰۰ هزار متر مربع قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی در خصوص چگونگی برپایی مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجیهای صورت گرفته در سنوات گذشته به این نتیجه رسیدیم که برپایی این مراسم با حضور یکی از وزرا و مسئولان اجرایی کشور چیزی جز اتلاف حداقل نصف نیم روز از مدت چهار روزه را برای ما نخواهد داشت بنابراین تصمیم بر این شد که ضمن برگزاری مراسم افتتاحیه سوری، مسئولان بلندپایه به جای صرف وقت در مراسم افتتاحیه از زمان در اختیار جهت بازدید بهینه از نمایشگاه و گفت‌وگو با صنعت‌گران، استفاده کند.

وی در خصوص چگونگی حضور تجار آمریکایی در این نمایشگاه و نحوه انعکاس حضور آنها در رسانه‌ها اظهار داشت: سیاست‌های اتخاذی دولت‌ مردان آمریکایی را نباید به عنوان اعتقاد و باور تجار آمریکایی یا هر کشور دیگر تلقی کنیم، ارتباط تجار آمریکایی و فعالان اقتصادی ایران از قدمت دیرینه و با سابقه‌ای برخوردار بوده که شاید کمرنگ شده باشد اما قطع نشده است.

معاون دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین واردکننده فرش از ایران تجار آمریکایی هستند، گفت: از مجموع چند شرکت فعالان در ارائه خدمات فنی - مهندسی مرتبط با تأسیسات ساختمانی، یک شرکت که نمایندگی آمریکا را یدک می‌کشد با حضور در این نمایشگاه‌ بین‌المللی قصد دارد به ارتباط‌های صنعتی خود و شرکت‌های ایرانی و خارجی وسعت دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور تجار انگلیسی و آمریکایی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ایران " تهران "، گواهی است بر واقعیت این موضوع که مبادلات تجاری می‌تواند به رغم تحدیدها و تحریم‌ها دستخوش دیدگاه‌های سیاسی منفی و یک‌سویه تحمیلی قرار نگیرد، خاطرنشان کرد: بازگشت و حضور مجدد ایرانیان مقیم کشورهای خارجی به ایران و تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری مجدد در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به مفهوم باور امنیت سرمایه‌گذاری در ایران و وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی است که می‌تواند زمینه‌ساز تعالی فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در سطح وسیع باشد.
انتهای پیام / ص