به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، محسن رضايي در حاشيه ششمين همايش تجارت و اقتصاد الكترونيكي، در جمع خبرنگاران همچنين تاكيد كرد كه هدفمندي يارانهها يك موضوع فراگير است و بايد توليد و اشتغال را هم در بر بگيرد.

وی با با بیان اینکه " بیشترین آسیب در جریان هدفمندی‌ یارانه‌ها متوجه بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده است "، افزود: ‌ اتفاقا این بنگاه‌ها بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کنند؛ بنابراین این آسیب‌ها باید جبران شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره اختلاف‌های آماری که میان مرکز آمار ایران و بانک مرکزی وجود دارد، با تاکید بر این‌که " باید از نظر قانونی آمارهای رسمی را پذیرفت "، افزود: تفاوت آماری که بین این دو دستگاه وجود دارد باید توسط خودشان برطرف شود تا اعتماد بیشتری جلب شود.

رضایی با بیان این‌که " تورم فقط نباید از طریق مدیریت بر یارانه‌ها پیگیری شود بلکه عوامل تورم‌زا در کشور را باید از بین برد "، اظهار کرد: این موضوع فقط به یارانه‌های نقدی ارتباط ندارد بلکه حجم پول پر قدرتی که دولت هر سال ناشی از فروش نفت و تبدیل ارز آن به ریال به جامعه تزریق می‌شود باید به طور ریشه‌ای علاج شود. هیچ جای دنیا این میزان پول پر قدرت به جامعه وارد نمی‌شود، بنابراین باید یک انضباط پولی و نقدینگی در کشور شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از تورم، به موضوع ضعف قوانین و قواعد بانکی میان بانک مرکزی و سایر بانک‌ها مربوط است به طوری که در پنج سال گذشته بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی چندین برابر شده و این هم عاملی دیگر برای پمپاژ نقدینگی به جامعه است. مساله سوم هم مخارج دولت است که از ریشه‌های اساسی تورم در کشور محسوب می‌شود و باید به طور اساسی در کشور حل شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان، با بيان اينكه "يارانه نقدي هم در ايجاد تورم موثر بوده است"، تاكيد كرد: يارانه بايد مسير خود را طي كند تا اينكه يك پروژه كامل بوجود بيايد نه اين كه ما سالها در حال پرداخت يارانه باشيم.