واکنش علی‌زاده به اظهارات اردوغان

 علی علی زاده در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: صدام و نیروهای داعش آخرین کسانی بودند که چشمی به تمامیت سرزمینی ایران داشتند ، سرنوشت آنها آیینه عبرتی برای رویا پردازی های جناب اردوغان است.

وی ادامه داد: ملت‌های همسایه باید حسن همسایگی، صلح و پایبندی به قراردادها را سرلوحه رفتار خود قرار دهند. یکی از  سلاطین عثمانی نیز به راحتی قرارداد همسایگی آماسیه را فراموش کرد و از ضعف حکومت از زمان ایران  سوءاستفاده نمود و در تبریز قتل عامی عمومی کرد و نقاری ابدی را جایگزین حسن همسایگی کرد. گرچه ادب شد و عقب نشست اما هنوز خاطره تاریخی جوی خونش در خیابان‌های تبریز بر روان ملت ایران سنگینی می‌کند.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌تردید سخنان نسنجیده جناب اردوغان موجی از همین اخبار و خاطرات تاریخی منفی عثمانی‌ها را در جامعه ایران زنده و شناور کرد.

وی افزود: البته من با ایشان موافقم که ارس نباید مرز بین ما آذری ها باشد که همیشه قلب تپنده ایران بوده و هستیم و با هزاران خون پاک پاسدارش بوده‌ایم، اما احساس تعلق قلبی به اران و آرزوی اعاده این سرزمین به مام وطن ایران باعث نمی‌شود که مرزهای سیاسی را محترم نشمارم و خواستار پیوند دست افتاده به بازو باشیم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد دولت  آذربایجان اجازه برخی اختلاف افکنی ها را در منطقه ندهد و گفت: امیدوارم باکو نیز با قدرشناسی از کمک‌های ملت و دولت ایران که بارها توسط رئیس جمهور محترم جناب علیف ابراز شده است این کشور را عرصه جولان و نمایش پرچم و نیروهای بیگانه ترکیه و رژیم صهیونیستی قرار ندهد همچنین به دولت و رهبر محترم ترکیه نیز توصیه میکنم  کسی که در خانه شیشه ای نشسته نباید به قلعه دیگری سنگ پرتاب کند. البته من یک نکته مشترک دیگر با جناب اردوغان هم دارم و آن شعری است که ایشان خواندند چرا که خود را محق تر از ترکیه برای سرودن و آرزوی آن می دانیم. «آرازی آییردیلار/ قومونان دویوردولار» «من سندن آیریلمازدیم/ ظولمینان آییردیلار».