به گزارش افکارنیوز، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در گفتوگو با ایلنا با اشاره به تنشهای اخیر میان قوای سه گانه کشور یادآور شد: این یک زخم کهنهای بود که هم اکنون سرباز کرده است و آنچه از این مساله عاید جامعه و نظام میشود تنها آلوده کردن فضا است.

وی ادامه داد: منشأ پیدایش چنین تنش‌هایی بی‌اخلاقی‌هایی است که از ناحیه قوه مجریه کلید خورد.

رئوفیان با بیان اینکه مجلس در برابر اظهارات دولت خویشتن داری کرد، اذعان داشت: جامعه شاهد این بود که واکنش مجلس و قوه قضاییه تنها در برابر تنش‌گری دولت بود.

دبیرکل حزب ایران زمین اضافه کرد: طبق توصیه‌های رهبری باید همواره احترام به قوا و شخصیت‌های فراقوه‌ای همچون تشخیص مصلحت نظام را در نظر گرفت.

وی با تاکید براینکه سران مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید از ناحیه هیچ فردی مورد هجمه و تخریب قرار گیرند، تصریح کرد: وقتی مشاهده شد که دولت توجهی به توصیه‌های بزرگان نظام ندارد و همچنان به استمرار روند از پیش تعیین شده خود اصرار دارد، آستانه تحمل سایر قوا نیز به حدی رسید که احساس کردند بیش از این نمی‌توان سکوت کرد.

رئوفیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در گذشته اگر رفتاری خلاف مجلس و قوه قضاییه از دولت سر می‌زند رفتار آن‌ها نیز به طرزی منبعثاز عقلانیت بود که به مسائل دامن زده نشود و علی الظاهر قائله ختم شود اما این بار به طرز بسیار ناراحت کننده‌ای مساله طوری ادامه پیدا کرد که ذائقه مردم را تلخ کرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دشمن از بروز چنین رفتارهایی خرسند می‌شود، ادامه داد: نباید این گونه باشد که هر فردی خود را در جایگاه حاکمی ببیند که می‌خواهد طرف مقابل خود را محکوم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین روندی بد‌ترین نوع اصطحکاک قوا است که تا کنون شاهد آن بودیم و امیدوارم که مسئولین هر چه سریع‌تر نسبت به چنین اقداماتی تجدید نظر کنند.

رئوفیان با تاکید بر اینکه هم اکنون در شرایط خطیری هستیم اظهار داشت: در طول ۳ دهه اخیر سابقه نداشته است که قوا در مقابل هم بدین گونه سرکشی کنند، بنابراین معتقدم برای برخورد با این مساله قانون باید مداخله کند چرا که مردم چنین چیزی را برنمی تابند.

وی با بیان اینکه جریانی در کار است که خواسته و ناخواسته مسیرش آسیب به نظام و شعارهای اساسی کشور است، تصریح کرد: این اسیب از ناحیه هر جریانی باشد افرادی نیز که به آن دامن می‌زنند به‌‌ همان اندازه محکومند ولو از روی ندانم کاری اقدام کرده باشند.

رئوفیان با اشاره به اینکه دولت سال آخر عمر خود را سپری می‌کند، متذکر شد: نمی توان اجازه داد که دولت به بهانه اینکه در سال آخر کار خود قرار دارد هر کاری بکند بنابراین اگر احساس شود که در این مقطع آسیب جدی به نظام وارد می‌شود باید هم اکنون جلوی آن را گرفت چراکه هیچ چیزی مهم‌تر از حفظ نظام نیست.

وی ادامه داد: مجلس هشتم در بروز چنین رفتارهای دولت مقصر است چراکه تسامح زیادی را در پیش گرفت و برخی نمایندگان که وکیل الدوله بودند به مردم خیانت کردند در حالیکه اگر جانب مردم را می‌گرفتند هم اکنون کار به اینجا نمی‌کشید.

این فعال سیاسی با تاکید براینکه اداره مملکت بازیچه نیست اذعان داشت: نباید کاری کرد که دود دعوای دیگران به چشم مردم برود ضمن اینکه وظایف قوا کاملا مشخص است بنابراین اگر مشکلی هست نباید در تریبون‌های عمومی آن را مطرح کرد.

دبیرکل ایران زمین با اشاره به مساله استیضاح وزیر کار تصریح کرد: در رابطه با این مساله کلاه گشادی بر سر مجلس رفت و می‌توان گفت دولت به نوعی مجلس را دور زد.

وی همچنین با اشاره به سخنان الهام خاطرنشان کرد: شخصی که با سخنان خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت کرد باید بداند که مجمع جای آدمهای بیکار نیست چون اگر بود وی نیز الان در مجمع حضور داشت.