دژپسند: خصوصی‌سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است

 فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ دی) مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ابلاغیه سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی توسط رهبر معظم انقلاب، رویکرد‌هایی در وزارت اقتصاد پیش گرفتیم که به بیان آنها خواهم پرداخت و قسمت دوم اظهاراتم را به روش‌ها، سازماندهی‌ها و ساختار‌های اقتصادی به ویژه بحث مورد سوال نمایندگان اختصاص خواهم داد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ باز هم روی این موضوع تأکید فرمودند و قطعاً تا زمانی که دولت به امور و وظایف اصلی خود معطوف و متمرکز نباشد، مشکلاتی را خواهیم داشت.

دژپسند گفت: خصوصی سازی نه یک فرم، بلکه یک رویکرد جدی و ساختاری است و برای تأمین مالی دولت نیست، بلکه برای اصلاح رابطه دولت در اقتصاد و بازار است و این موضوع ضرورتی اجتناب ناپذیر و الزام شرعی و قانونی برای ماست. زمانی که ما در مسیر خصوصی سازی گام بر می‌داریم، باید دغدغه اجرای صحیح و بدون خدشه قانون و مقررات را در دستور کار خود قرار دهیم و ما از ابتدای فعالیت خود در وزارت اقتصاد، مشکلات واگذاری‌ها را آسیب شناسی کردیم و تأکیدمان آن بود که روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری ها شفاف باشد، همچنین اقداماتی انجام دادیم که فراگیری توزیع سهام و ثروت صورت گیرد.

دژپسند گفت: تمام اهتمام ما این بود که روش‌هایی انتخاب کنیم که مبتنی بر سیاست‌های کلی باشد و مبتنی بر این سیاست‌ها، اقتصاد را مردمی کنیم.