توقف خروج ناو نیمیتز را از خلیج فارس

 وزارت دفاع آمریکا دستور خروج یکی از ناوهای هواپیمابر خود به خارج از خاورمیانه را به دلیل آنچه تهدید‌های ایران توصیف شد، لغو کرد.

 کریس میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بحبوحه اولین سالگرد سردار قاسم سلیمانی انصراف پنتاگون از خروج ناو آمریکایی نیمیتز از منطقه خلیج فارس را اعلام کرد. میلر در بیانیه‌ای که اواخر روز یکشنبه منتشر شد، مدعی شد: به دلیل تهدید‌های اخیر رهبران ایران علیه دونالد ترامپ و سایر مقامات دولت آمریکا، من به ناو آمریکایی نیمیتز دستور داده ام که انتقال مجدد معمول خود را متوقف کند.

این در حالی است که سه روز پیش پنتاگون اعلام کرد ناو ناو هواپیمابر اس اس نیمیتز را به خانه برمی گرداند. سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه فرمان بازگشت ناو هواپیمابر" اس اس نیمیتز" به آمریکا را صادر کرد. این فرمان پس از آن صادر شد که پنتاگون اعلام کرد بر این باور است تهدیداتی که برخی تلاش می‌کنند به ایران نسبت دهند، اغراق شده است و این اقدام در راستای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس انجام می‌شود.

پیش‌تر برخی رسانه‌های صهیونیستی از تقابل نظامی ایران و آمریکا در خلیج فارس و برخی کشور‌های عربی مانند عراق خبر داده بودند. با این حال، مقامات ایرانی نسبت به هر گونه ماجراجویی جدید دولت ترامپ علیه منافع تهران هشدار داده و از آمادگی کامل نیرو‌های مسلح ایران برای پاسخ به هر تجاوز خبر داده بودند.

ناو آمریکایی نیمیتز در آوریل ۲۰۲۰، از واشنگتن راهی خاورمیانه شد و در ابتدا قرار بود قبل از پایان سال گذشته میلادی به خانه بازگردد.