به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري همواره سفرهاي استاني را به عنوان الگوي مديريت اسلامي مورد تاکيد و تاييد قرار داده و بيش از ۲۰ بار در سخنرانيهاي معظمله از سفرهاي استاني دولتهاي نهم و دهم به نيکي ياد شده است گفت: با طراحي سفرهاي استاني، ابتکاري ماندگار و بي نظير در تاريخ ايران طراحي شد. ابتکاري که نه در اين سرزمين، بلکه در هيچ جاي دنيا به اين صورت سابقه نداشته است.

محمدرضا رحیمی امروز(جمعه) پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز میلاد سرور زنان جهان، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و میلاد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: دولت های نهم و دهم در یکی از حساس ترین و سخت ترین شرایط کشور و در حالی که تمام قدرت های استکباری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی همنوا و همداستان شده بودند، وارد عرصه خدمت شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مهمترین نقطه ضعف در گذشته آن بود که با تمرکز امکانات در تهران و کلان شهرها، تصمیمات نیز در تهران اتخاذ می‌شد، گفت: ناب ترین و اساسی ترین هدف دولت نهم و دهم از بین بردن فاصلة ایجاد شده بین حاکمان و مردم صبور، مؤمن و مقاوم ایران بود.

رحیمی از سفرهای استانی و حضور بالاترین مقام های اجرایی کشور در استان ها و شهرستان ها به عنوان انقلابی عظیم در حیطه اداری و سیاسی کشور یاد کرد و افزود: در هیچ دوره‌ای، دولت‌مردان و مجریان کشور، تا این حد در میان مردم حضور نداشته و از نزدیک با مشکلات آنها روبرو نشده بودند.

وی ادامه داد: بالاترین افتخار ما رضایت مقام معظم رهبری از این ابتکار دولت بوده است و ایشان در سالهای گذشته و به مناسبت های مختلف، این سفرها را بسیار مهم، پربرکت و امیدبخش دانسته و آشنایی مسئولان دولت با حقایق و مشکلات نقاط مختلف کشور را به عنوان مهمترین دستاورد این ابتکار عظیم بر شمرده‌اند.

معاون اول رییس جمهور باز شدن گره های کورِ برخی طرحها و پروژه های استانی، افزایش سرعت تصمیم گیری با حضور بالاترین مسئولان اجرایی کشور در یک استان، شتاب گرفتن کارهای عمرانی و زیربنایی خصوصاً در مناطق محروم و نظارت مستمر بر کارِ نهادها و ادارت کل استان ها را گوشه ای از ره‌آوردهای سفرهای استانی دانست و گفت: حضورِ عالی‌ترین مقامات اجراییِ کشور در میان مردم و دیدار چهره به چهره با آنها، موجب دلگرمی، خوشحالی و زنده شدن امید در دل مردمِ سراسر کشور شده است.

رحیمی اضافه کرد: در طول این سفرها از ساعات اولیه صبح تا نیمه های شب شخص رئیس جمهور و اعضای کابینه علاوه بر دیدار با اقشار مختلف، در کارگروه ها و جلسات از جمله کارگروه اشتغالِ استان شرکت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی دستاوردها و موفقیت‌های کلی دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: به یمن تلاشهای شبانه‌روزی و بویژه سفرهای استانی و تحرک بخشی به بخش‌های مختلف، نتایج ارزشمندی بدست آمده است که رسیدن تولید ناخالص داخلی ایران از ۲۴۱ میلیارد دلار در سال ۱۳۸۵ به ۴۸۲ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۰ از جمله این نتایج است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با آن که اقتصاد جهانی با بحران روبرو بوده و بورس‌های کشورهای صنعتی و حتی همسایه دچار بحران بوده‌اند، در فاصله سالهای ۸۸ تا امسال شاخص کل بورس ما از ۱۲۵۰۰ واحد به ۲۷۰۰۰ واحد بالغ شده است و ارزش بورس ما از ۶۵ هزار میلیارد تومان به ۱۳۵ هزار میلیارد تومان، یعنی دو برابر رسیده است.

رحیمی با بیان اینکه به رغم مواجهه عمده اقتصادهای جهان با رکود و بحران، رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۸۹(بدون نفت) ۶.۱ درصد بوده است، تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری خارجی در ایران از ۲.۱ میلیارد دلار در ابتدای دولت دهم به ۴.۳ میلیارد دلار تا پایان سال ۹۰ رسیده است.

وی افزود: صادرات غیر نفتی کشور در سال ۱۳۸۳ حدود ۷.۵ میلیارد دلار بود که اکنون به مرز ۵۳ میلیارد دلار رسیده است در حالی که واردات با کاهش ۵ درصدی مواجه شده و برای اولین بار صادرات در حال فراتر رفتن از مرز واردات است.

معاون اول رییس جمهور با مقایسه سرمایه گذاری صنعتی گذشته و حال کشور یاد آور شد: در سرمایه گذاری صنعتی، تا سال ۱۳۵۷ فقط ۶۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده بود و از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۴، حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در خش صنعتی سرمایه‌گذاری شده است.

رحیمی همچنین با اشاره به تاسیس صندوق توسعه ملی افزود: این صندوق اکنون با حدود ۴۰ میلیارد دلار موجودی، به منبع عظیمی برای سرمایه‌گذاری در کشور تبدیل شده است.

وی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را یکی دگر از اقدامات مهم و ثمربخش دولت خواند و گفت: چنانچه قانون هدفمند سازی یارانه‌ها اجرا نمی‌شد امروز کشور با مصرف ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مواجه بود در حالیکه با اجرای قانون این عدد به ۶۰ میلیون لیتر رسیده و بدین طریق معادل ۲۱ میلیارد دلار صرفه جویی حاصل شده است و این صرفه جویی عظیم هر ساله بیشتر خواهد شد و درآمد آن صرف عمران و آبادانی کشور می‌شود و ما که تا سال گذشته وارد کننده بنزین بودیم، اکنون می توانیم صادر کننده بنزین باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین کاهش ۳۰ درصدی مصرف گندم را از دیگر آثار اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها برشمرد و گفت: در مصرف برق با اجرای قانون هدفمندی معادل ۱۰ میلیارد دلار به نفع کشور صرفه‌جویی شده است و در طول پنج سال گذشته، ۲۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شده و اینک صادر کننده عمده برق هستیم.

رحیمی در ادامه به تشریح برخی آمار و ارقام درخصوص سفرهای استانی پرداخت و گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون به طور متوسط هر ۲۳ روز یک سفر استانی با میانگین ۳.۵ روز در استان‌ها انجام شده و در مجموع حدود یک سال از هفت سال عمر کاری دولت در استان‌ها گذشته است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰۶ مصوبه(در ۲۰۴۸۳ بند) تصویب شده که در برگیرنده ۷۳۴۰۰ پروژه یا اقدام بوده است و برای اجرای این پروژه‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که بیش از ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است که در مجموع می توان گفت از مجموع مصوبات چهار دور سفر تاکنون ۷۳ درصد به طور کامل اجرا یا در حال اجرا است و ۲۷ درصد در حال پیگیری وطی مراحل مقدماتی است.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دولت برای اجرای طرح مهر ماندگار اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اولویت و اهمیت برخی از پروژه‌های بزرگ عمرانی و سرمایه‌گذاری که بیش از هفتاد درصد پیشرفت کار دارند و تاثیر مهمی که در اقتصادی‌ملی، تولید و اشتغال خواهند داشت، دولت تصویب نمود که بیش از ۸۰۰ طرح بزرگ و کلان ملی را در حوزه‌های راهسازی، راه‌آهن، فرودگاه، بنادر، بیمارستان‌، ورزشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، سد‌ها و طرح‌های آبرسانی، طرح‌های عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، گردشگری و خدماتی جزء اهداف اصلی عمرانی قرار گیرند و با تامین منابع مالی معادل ۱۶۰ هزار میلیارد تومان، اقدام جدی برای اتمام آنها به عمل آورد.

رحیمی افزود: اکنون دولت با حمایت همه‌جانبه و تامین اعتبارت لازم سرعت اجرایی این طرح‌ها را به شکل چشمگیری افزایش داده تا با حول و قوه الهی تا پایان دولت دهم این طرح‌ها به بهر‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰۰ سفر هیات دولت به مراکز استان‌ها، حدود ۱۷۵۰ سفر توسط اعضاء دولت به شهرستان‌ها انجام شده است یادآور شد: علاوه بر سفرهای استانی، شخص رئیس جمهور، معاون اول و اعضاء کابینه حدود ۹۰۰ سفر موردی‌وپروژه‌ای برای پیگیری مصوبات به استان ها و شهرستان‌ها داشته‌اند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بیش از ۲۵۵۶ جلسه کارگروه تخصصی و تنظیم پیش‌نویس تصمیمات با حضور وزراء، نمایندگان و مدیران استان‌ها برگزار شده است و در این سفرها شخص رئیس جمهور ۱۵۰۰۰ ملاقات مردمی و اعضای کابینه ۳۵۰۰۰ ملاقات مردمی چهره به چهره داشته‌ و میلیون‌ها نامة مردمی نیز جمع‌آوری شده که عمده آنها پاسخ داده شده است.

رحیمی افزود: همچنین بررسی نامه‌ها و مهمترین مشکلات هر شهرستان مشخص گردیده و تلاش شده در اسرع وقت، با اصلاح قوانین، تخصیص بودجه و یا جابجایی افراد، عامل ایجاد آن مشکل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت نهم و دهم ۲۰هزار نمازخانه در مدارس راه‌اندازی شده است گفت: مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مصوبات فرهنگی در طول ۵ سال تخصیص یافته است که در آن به مباحثحوزه دین و معارف اسلامی و توسعه مساجد و مصلی‌ها توجه ویژه‌ شده است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود به بخشی از دستاوردهای دولت های نهم و دهم اشاره کرد که اهم آنها بدین شرح است:

بخشی از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم

سدسازی: کل آب موجود پشت سد‌های کشور تا سال ۸۴ معادل ۲۴ میلیارد متر مکعب بوده است. با احداث۱۱۲ سد، ۲۳ میلیارد متر مکعب ظرفیت آب پشت سدها افزایش یافت و به ۴۷ میلیارد متر مکعب رسید و تقریباً صد درصد میزان آب پشت سدها افزایش یافته است. ضمن آنکه در طرح مهر ماندگار ۵۶ سد در دست اقدام است که این طرح‌ها‌هم حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب به حجم آب پشت سدها خواهد افزود.

آبرسانی: در آبرسانی شهری ۱۶۳ شهر به اتمام رسیده و یا در دست اجرا می‌باشد که جمعاً ۹۹.۹ جمعیت شهری تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

برق: در زمان دولت نهم و دهم تاکنون ۲۷۵۰۰ مگاوات برق تولید وبه ظرفیت کشور افزوده شده که ۷۲ درصد تولید برق کشور افزایش داشته است. کل برق تولیدی کشور تا سال ۸۴ به میزان ۳۸۰۰۰ مگاوات بوده است. ضمناً در طرح مهرماندگار ۱۱۰۰۰ مگاوات تولید برق در دست اقدام است که با اتمام این پروژه‌ها تولید برق به ۳۸۵۰۰ مگاوات خواهد رسید که در این صورت میزان برق تولیدی در ۸ سال بیشتر از کل برق تولیدی در تاریخ تولید برق کشور خواهد بود.

گازرسانی روستایی: در پایان سال ۱۳۸۳،۲۸۰۰ روستا بوده و امروزه ۱۲۴۵۰ روستا گاز دارند و در حدود ۱۱۰۰ روستا هم در حال اجرا داریم.

- در برنامه چهارم گازرسانی به روستاها قرار بود به ۳۶ درصد برسد که جلوتر از برنامه کار شد و به ۵۴ درصد رسیده است. تقریباً هشت هزار و ششصد میلیارد تومان برای گاز روستایی و شبکه اتصال هزینه شده است.

گاز رسانی شهری: تا پایان سال ۱۳۸۳،۶۳۰ شهر بوده که امروزه ۹۲۵ شهر از نعمت گاز بهره‌مند شده و ضریب بهره‌مندی خانوار شهری در صنعت گاز به ۹۶ درصد رسیده و به زودی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

تولید گاز: در سال ۸۳ حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب روزانه بوده، امروز بیش از ۶۹۰ میلیون متر مکعب در روز می‌باشد که با تکمیل پروژه‌های در دست انجام تا پایان برنامه پنجم باید به ۱۴۰۰ میلیارد متر مکعب برسیم که در این‌صورت ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز ظرفیت صادرات اضافه بر نیاز کشور خواهیم داشت.

گاز واحد‌های صنعتی: تا پایان سال ۸۳ تعداد بیست و هشت هزار واحد صنعتی از نعمت گاز برخوردار بوده و امروز چهل و نه هزار واحد صنعتی کشور از این امکان برخوردار شده‌اند.

خطوط شبکه گاز: در سال ۸۳ خطوط شبکه گاز کشور ۱۴۳ هزار کیلومتر بوده اما امروز به ۲۴۰هزار کیلومتر افزایش یافته است.

بهداشتی درمانی: در این بخش ۵۵۱ بیمارستان و مرکز درمانی به اتمام رسیده و در حال اجراست و ۴۸۴ مرکز درمانی روستایی و شهری به اتمام رسیده و در حال اجراست. همچنین احداث۱۱۰ دانشکده پزشکی و دندانپزشکی به اتمام رسیده و ۲۲۵۰ خانه بهداشت احداثو یا در دست اجراست.

از ابتدای سفرهای استانی تا امروز ۱۸ هزار تخت بیماستانی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیدند.

هم‌اکنون ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوند.

صنایع نفتی: ۲۲ واحد پالایشگاه و پتروشیمی به اتمام رسیده یا در دست اجرا است.

پیشرفت صنایع کشور: تعداد واحد‌های صنعتی از سال ۷۷ تا ۸۴،۲۵ هزار واحد با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است درحالیکه از سال ۸۴ تا ۹۰ تعداد ۵۰هزار پروانه با سرمایه‌گذاری ۱۰۶ هزار میلیارد تومان صادر گردیده است.

ظرفیت تولید فولاد از حدود ۱۰ میلیون تن در سال ۸۳ به حدود ۲۰ میلیون تن در سال ۹۰ رسیده است.

ظرفیت تولید سیمان: از حدود ۳۰ میلیون تن در سال ۸۳ به حدود ۷۴ میلیون تن در سال ۹۰ رسیده است.

تولید خودرو در کشور از حدود ۱ میلیون دستگاه در سال ۸۳ به حدود ۱.۶ میلیون دستگاه در سال ۹۰ رسیده است.

معدن: در بخش معدن ۱۰۴ معدن جدید فعال گردیده است. همچنین در این مدت ۳۸ نمایشگاه دائمی، ۳۶ پایانه صادراتی و ۷۸ سیلوی عظیم به اتمام رسیده و یا در دست ساخت می‌باشد.

بخش کشاورزی:

- از ابتدای انقلاب تا سال ۸۴، جمعاً ۴۹۲ هزار هکتارتحت پوشش آبیاری نوین و پیشرفته قرار گرفته بود که در طول دولت‌های نهم و دهم این عدد به ۶۵۰ هزار هکتار رسیده که در این بخش دولت با اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض ۸۵ درصد هزینه‌های آن را متقبل نمود.

- افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۸۷ میلیون تن در سال ۸۴ به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۹۰

- احداثشبکه‌های فرعی آبیاری ۳ و ۴ و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزان به میزان حداقل یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار با اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار.

- ایجاد بهره‌برداری ۳۵۸۰ کارخانه صنعتی فراوری محصولات کشاورزی با ظرفیت بیش از ۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی که باعثایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزان خواهد شد.

تعاونی ها: تعداد تعاونی‌ها تا سال ۸۴ حدود ۸۵ هزار واحد بوده که در سال ۹۰ به ۱۷۰هزار رسیده است(بیش از ۱۰۰ درصد افزایش)

بخش فرهنگی و اجتماعی:

در این بخش در قسمت های مختلف همچون مجتمع‌های فرهنگی‌هنری، ‌موزه، کتابخانه، فضاهای ورزشی و پروژه‌های تلویزیونی جمعاً ۳۳۶۵ پروژه به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است.

- در راستای اجرای رویکرد‌ مهرورزی دولت در بین سالهای ۸۴ تا ۸۹ با تامین دیه از سوی دولت، ۱۵ هزار نفر از رفتن به زندان معاف و یا از زندان خلاصی یافته‌اند.

- همچنین ۹۵۰۰ نفر از کسانی که به دلیل تنگدستی در حبس مانده بودند با تامین اعتبار در طی دولت‌های نهم و دهم از زندان آزاد شدند.

- ۴۰۰۰۰۰ جهیزیه برای جوانان عزیز کشور تامین شده یا درحال تامین شده است.

- ۸۶۴ منطقه نمونه گردشگری تصویب شده است.

ورزشی: میران اماکن ورزشی تا سال ۸۴ حدود ۳۳۰۰ مکان بوده که با احداث۴۶۰۰ مکان جدید به ۷۸۰۰ واحد در سال ۹۰ افزایش یافته است.

- در سال ۸۴ جایگاه ورزش ایران دهم آسیا بوده که در حال حاضر به رتبه چهارم رسیده است.

بخش آموزشی: در بخش دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها ۳۶۹ واحد دانشگاهی و دانشگاه در شهر‌های مختلف کشور تاسیس و یا در حال راه اندازی است. ۱۲۱ خوابگاه برای دانشجویان عزیز کشور به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل و تحویل می‌باشد.

آموزش عالی: در حال حاضر ۳.۵ میلیون دانشجو در سطح کشور در حال تحصیل می‌باشند و اکنون در مقطع کارشناسی ۲۰۰ هزار ظرفیت خالی داریم و رقابت از ورود به دانشگاه به رقابت برای رشته و مکان مورد نظر داوطلبان تبدیل شده است.

- در سند چشم انداز پیش بینی شده بود که ایران از نظر تولید علم در سال ۱۴۰۴ در منطقه مقام اول را داشته باشد اما با تلاش دانشمندان ایرانی و سیاست های دولت خدمتگزار این مهم ۱۴ سال زودتر محقق شد و ما در سال گذشته به مقام اول تولید علم در منطقه رسیدیم.(رشد تولید علم ایران هم اکنون ۱۱ برابر متوسط رشد تولید علم دنیا است)

در هفت سال گذشته تعداد ۷۱۷۴ مدرسه، هنرستان، مدرسه شبانه روزی و مرکز آموزش فنی و حرفه ای کامل شده و یا در حال اجرا و اتمام می‌باشد.

راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌هایی است که سفرهای استانی تاثیر چشم‌گیری در افزایش پروژه‌ و منابع مالی آن داشته و موجب توسعه کم‌نظیر خدمات این وزارتخانه به ملت شریف ایران گردیده است.

۱ - ساخت آزادراه در دولت هفتم و هشتم کلاً ۵۱۹ کیلومتر بوده و در ۶.۵ سال دولت نهم و دهم ۸۹۷ کیلومتر ساخته شده است که ۱۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

۲ - بزرگراه احداثی در دولت هفتم و هشتم ۲۹۸۵ کیلومتر بوده و در ۶.۵سال دولت نهم و دهم ۸۰۹۰ کیلومتر که ۲۳۴درصد رشد داشته است.

۳ - راه روستایی احداثی در دولت هفتم و هشتم ۱۵۶۰۰ کیلومتر بوده و در ۶.۵ سال دولت نهم و دهم ۲۵۷۰۰ کیلومتر که از رشد بالایی برخوردار بوده است.

۴ - در بخش ریلی افزایش تعداد لکوموتیو و واگن باری و مسافری و میزان بار مسافر جابجا شده با رشدهای چشمگیر مواجه بوده ایم.

۵ - در توسعه بخش‌ حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی شامل ناوگان دریایی، تجاری، نفتی، مسافری و هوایی، توسعه قابل توجهی بین ۱۳۰ تا ۵۰۰ درصد اتفاق افتاده است.

۶ - تزانزیت کالا و مسافر به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاری ویژه در زیر ساخت‌ها به عمل آمده است.

مسکن مهر

• فعالیت‌های انجام شده در مسکن مهر به عنوان بزرگترین طرح ساختمان سازی تاریخ ایران در جهت حل پایه ای و اصولی مسکن ملت بزرگ ایران به شرح زیر صورت پذیرفته است:

• تعداد واحد‌های مسکن مهر برنامه‌ریزی شده ۴۲۹۱۰۰۰ واحد

• تعداد واحد‌های مسکن مهر افتتاح شده تا کنون ۱۴۷۹۰۰۰ واحد

• تعداد واحد‌های مسکن مهر قابل افتتاح تا پایان سال ۹۱ ۱۵۳۸۰۰۰ واحد

• تعداد واحد‌های مسکن مهر قابل افتتاح در سال ۹۲ ۱۲۷۴۰۰۰ واحد

ارتباطات و فناوری:

- افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه از ۷ میلیون مشترک در سال ۸۴ به ۵۶ میلیون مشترک فعال(یعنی ۷۰۰ درصد رشد) و کاهش چشم گیر قیمت آن به نازل‌ترین قیمت ممکن.

- ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۴۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ نفر است و ایران بیشترین کاربران اینترنت در خاورمیانه را دارد.

- امروز ۱۴۰۰ خدمت دولتی و غیر دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

- دفاتر پیشخوان خدمات دولتی روستایی و شهری از ۱۸۰۰ دفتر در سال ۸۴ به ۱۶۰۰۰ دفتر در سال گذشته افزایش یافته است، ‌به نحوی که امروز پرداخت یارانه‌ها، سود‌سهام‌عدالت‌، کمک‌های کمیته امداد و سازمان بهزیستی و صدها خدمت دیگر از طریق این دفاتر صورت می پذیرد.

- پوشش موبايل در جادههاي اصلي کشور از ۱۱۱۵۰ کيلومتر در سال ۸۴ به ۶۱۰۰۰ کيلومتر رسيده است(۵.۵ برابر)