به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، سعید مرتضوی که پس از رایزنیهای فراوان برای کنارهگیری از ریاست سازمان تأمین اجتماعی و جلوگیری از استیضاح عبدالرضا شیخالاسلامی وزیر کار "قول شرف" داده بود که به تأمین اجتماعی نرود، روز گذشته در مراسمی که همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و به منظور پاسداشت مقام زن برگزار شده بود، اهم اقدامات خود از زمان تصدی پست مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی را تشریح کرد.

وی در بیان " ۴۰ روز مدیریت " خود بر سازمان تأمین اجتماعی گفته است که " مطالبات بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی طی ۴۰ روز گذشته پرداخت شده و مطالبات آنها هم‌اکنون به روز شده است. "

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران است که پس از فتنه ۸۸ و در جریان بررسی حوادثکهریزک توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، یکی از متهمان این پرونده شناخته شد.

بر همین اساس نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی وی را فاقد صلاحیت ریاست بر سازمان " عریض و طویل " تأمین اجتماعی دانسته و از دولت خواستند که از انتصاب وی در ریاست این سازمان خودداری کند.

اما با گذشت زمان مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی شد و نمایندگان " پای کار " استیضاح وزیر کار آمدند اما در نهایت رایزنی‌ها جواب داد و یکی از اصلی‌ترین طراحان استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اعلام کرد که مرتضوی " قول شرف " داده که به تامین اجتماعی بازنگردد.

بر همین اساس بود که استیضاح لغو شد و مرتضوی هم ظاهرا به تامین اجتماعی نرفت.

اما با گذشت زمان زمزمه‌هایی به گوش رسید که مرتضوی به تأمین اجتماعی می‌رود؛ علی مطهری نخستین کسی بود که به طور رسمی این مسئله را اعلام کرده و گفت که مرتضوی احکام مشاورین خود را شخصاً امضا می‌کند.

اینک با گذشت ۲۹ روز از منتفی‌شدن استیضاح وزیر کار و تفاهم مرتضوی با بهارستانی‌ها برای عدم حضور در تامین اجتماعی، سعید مرتضوی از جایگاه ریاست تامین اجتماعی عملکرد " ۴۰ " روز مدیریت بر تامین اجتماعی را تشریح می‌کند و این یعنی اینکه سعید مرتضوی ۱۱ روز قبل از منتفی‌شدن استیضاح، کار خود را در تامین اجتماعی آغاز کرده است.

با این حساب سعید مرتضوی پس از کش و قوس‌های فراوان به راحتی بر کرسی ریاست بر سازمان تأمین اجتماعی نشست، آن هم زمانی که دیگر مجلس هشتم وقت بررسی استیضاح وزیر کار یا حتی دادن تذکر به رئیس ‌جمهور، شیخ‌الاسلامی و یا شخص مرتضوی را ندارد و این یعنی دور زدن مجلس و نمایندگان مردم!

البته شاید مجلس نهمیها با ترکیب جدید و هیئت رئیسه جدید کار "نیمه تمام" مجلس هشتمیها را تمام کنند و بر این اساس وزیر کار در مجلس نهم کارش به استیضاح بکشد تا ....