با کمک دیوان عدالت مرتضوی را عزل می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، احمد توکلی گفت: بزرگترین مانع بحث جهاد اقتصادی فساد سیاسی است. فساد سیاسی آثار شگرفی در فرهنگ جامعه دارد.

توکلی افزود: مقصود از فساد سیاسی فسادی است که ناشی از منزلت قدرت‌های سیاسی است. این فساد منشأ تمامی فساد‌ها در میان مردم است.

نماینده تهران افزود: فساد سیاسی با استفاده از قدرت عمومی برای مسائل خصوصی است اگر ملاک تصمیم‌گیری تغییر کند و منافع شخصی و خانوادگی جای آن را بگیرد فساد ایجاد می‌شود.

توکلی ادامه داد: نقش شایسته‌سالاری از عوامل پیدایش فساد سیاسی است. یکی از کارها در این زمینه رفیق بازی است

یعنی اینکه کارهای مهم‌ را به رفقایشان می‌سپارند. از دیگر نمونه‌های آن این است که کسانی را بر سر کار بگذارند که از اقوام خودشان هستند ولی توانایی و عرضه کار کردن ندارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: بعضی از وکلا و وزرا در همین حادثه فساد بزرگ میلیاردی از متهم فراری دفاع کردند در مجلس نیز حمایت‌های این چنینی رخ می دهد و بعضی نمایندگان مطابق ذوق دولت رأی می‌دهند.

وی تصریح کرد: حمایت ویژه از یک فرد خاص فساد می‌آورد. افزایش فساد سیاسی به مشروعیت سیاسی حکومت آسیب می‌زند.

احمد توکلی افزود: یک قاضی معلق مدیرعامل تأمین اجتماعی می‌شود که ما در تلاشیم با قوانین موجود در دیوان عدالت اداری او را پایین بکشیم. با کمک دیوان عدالت مرتضوی را عزل می‌کنیم.

نماینده تهران ادامه داد: تعلق خاطر رئیس‌جمهور به جذب آدم‌های مسئله‌دار واقعا شگفت‌آور است.

وی افزود: نقش شایسته‌سالاری باعثکاهش قابلیت تولید و بهره‌وری می‌شود. همچنین فساد سیاسی موجب کاهش اعتبار دولت می‌شود.

توکلی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولانی که در شهر متناسب با میل نماینده مجلس منصوب شوند نمیتوانند پاسخگوی خوبی برای مردم باشند.