به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در حاشیه دومین همایش شناورهای تندرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس و تنگه هرمز منطقه كوچكی را تشكیل می دهند كه ما بر آن مسلط هستیم.

وی در خصوص همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: ما خلیج فارس را یک منطقه واحد محسوب می کنیم که همه کشورهای اطراف آن مسلمان هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما تعاملات خوبی با همسایگان داریم و از طرف ایران محدودیتی برای تعامل با مسلمانان منطقه وجود ندارد.

فدوی با اشاره به حضور فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران اظهار داشت: بیگانگان می خواهند هیچ وفاقی بین کشورهای منطقه وجود نداشته باشد.

تفاوتی بین اعمال حاکمیت ما در ابوموسی با تهران وجود ندارد

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در طول تاریخ به ایران تعلق داشته اند، تاکید کرد: تفاوتی بین اعمال حاکمیت ما در ابوموسی با تهران و سایر شهرها وجود ندارد.

دریادار فدوی اضافه کرد: صدها شهرستان در کشور ما وجود دارد که یکی از آنها شهرستان ابوموسی متشکل از شش جزیره است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: متاسفانه بدلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، مردم انگیزه ای برای سفر به آنجا ندارند.

وی با اشاره به مسافرت سالانه میلیون ها ایرانی به جزایر كیش و قشم تصریح كرد: اگر زیرساخت های لازم در جزیره ابوموسی فراهم شود، بدلیل مناظر طبیعی زیبای این جزیره، مسافران زیادی به آنجا سفر خواهند كرد.