افكار نيوز - عدهای در داخل موافق فعالیت پنهانی هستهای بودند که احمدینژاد بعدها اسامی آنها را افشا میکند.
رئیس دفتر رئیس جمهور مدعی است که «عده‌ای در داخل» هم‌صدا با غربی‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی اصرار داشتند که آقای احمدی‌نژاد بعدها اسامی آنها را افشا خواهد کرد.

به گزارش افکار به نقل از «فردا» اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در همایش مشاوران جوان آموزش و پرورش به مساله هسته‌ای کشورمان هم ورود کرد و سخنانی به زبان آورد که در صورت صحت قابل تامل است.

او در بخشی از سخنانش درباره خواسته های غرب از ایران گفت: «… بعدها حتی به پایین آوردن سرعت فعالیت‌ها نیز قانع‌ شدند و حتی بعدها عنوان کردند که در ظاهر عنوان کنیم که فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌ایم ولی پنهانی آن را ادامه دهیم، چرا؟ چون می خواستند نشان دهد که اجماع قدرت جهانی ایران را مجبور به عقب نشینی کرده است.»

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: حتی غربی‌ها راضی بودند که ما فقط برای دو ماه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کنیم. البته در اینجا باید بگویم که عده‌ای در داخل موافق فعالیت پنهانی هسته‌ای بودند که مطرح کردن اسامی آنها در حال حاضر به جا نیست و دکتر احمدی‌نژاد بعدها اسامی آنها را افشا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه توقف فعالیت هسته‌ای یا پنهانی کردن آن موجب بهره برداری‌های سیاسی و رسانه‌ای غرب می‌شد گفت: آنها قصد داشتند به این شکل آبرو و عزت ملت ایران را از بین ببرند و بعد از مدتی در رسانه‌های خود عنوان کنند که ایرانی‌ها به ما دروغ گفتند و فعالیت‌های هسته‌ای خود را پنهانی ادامه می‌دهند.

وی همچنین به سخنان رئیس جمهور در دهه فجر سال گذشته از مرکز لیزر اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که دکتر احمدی‌نژاد در بازدید از این مرکز در سال گذشته عنوان کردند امکان غنی‌سازی ۱۰۰ درصد بود که به معنای ساخت بمب اتمی است اما جالب اینکه حتی یک رسانه خارجی در این باره جنجال و سر و صدا نکرد و این نشان می‌دهد که آنها نگران بمب اتمی نیستند و اصلاً دکتر احمدی‌نژاد برای تست کردن آنها این جمله را گفته بود تا ببیند آنها چه مقدار نگران تولید بمب از سوی ایران هستند. آنها نگران اعمال مدیریت از سوی جمهوری اسلامی ایران هستند و به هر شکلی که شده می‌خواهند ما را تسلیم خود کنند.

سخنان رحیم مشایی در حالی است که رئیس جمهور سه سال پیش در ۱۸ مهر ۱۳۸۶ در مراسم افطار دانشجویان نخبه و تشکل های دانشجویی، در مورد پرونده هسته ای گفته بود: کسانی بودند و هستند که به طور منظم اطلاعات هسته ای کشورمان را به دشمن می دادند و ما مستندات فعالیت های آنها را داریم. آنها دشمن را تحریک می کردند و به آنها می گفتند چرا در صدور قطعنامه هسته ای تاخیر می کنید، زودتر قطعنامه بدهید. بعد که غربی ها قطعنامه می دادند، اینها به دشمن می گفتند چرا قطعنامه ضعیف بود، فشار را زیاد کنید تا تسلیم شوند. این افراد اطلاعات بحثهای درونی مسئولان در مورد پرونده هسته ای را به غربی ها می دادند که مثلا فلانی با فلانی در موضوعی اختلاف دارند.

دستگاه اطلاعاتی ما که در صدد برآمد با این ها برخورد کند، تاکنون فشارهای زیادی را متحمل شده است و البته آنها فشارشان را ادامه می دهند، اما ما ایستاده ایم و اگر لازم باشد موضوع را جار می زنیم و لازم باشد شهر به شهر، کوچه به کوچه می رویم و در مورد این ها با مردم سخن می گوییم. اگر این ها بخواهند به کار خودشان ادامه دهند و به دستگاه قضایی و اطلاعاتی فشار بیاورند، اسم آنها و مستندات و مدارک جاسوسی آنها را منتشر می کنیم. چرا وزارت اطلاعات مستندات این ها را منتشر نمی کند؟

اینکه بعد از گذشت سه سال از اظهارات رئیس جمهور، رئیس دفتر او از وجود جریانات داخلی سخن می‌گوید که بر خلاف مواضع رسمی نظام بر فعالیت های پنهانی هسته‌ای اصرار دارند، جای تامل دارد. کدام جریان های سیاسی تاثیر گذار در روند تصمیم گیری های هسته ای وجود دارند که مواضعی بر خلاف مواضع نظام را دنبال می کنند؟ این سوالی است که رئیس دفتر رئیس‌جمهور باید به آن پاسخ بدهد.

هر چند رحیم مشایی وعده افشای اسامی این افراد از سوی رئیس جمهور را داده، ولی با توجه به سابقه وعده های قبلی رئیس جمهور مبنی بر افشاگری و اعلام اسامی مفسدان و … نباید چندان دلخوش به تحقق وعده رئیس دفتر رئیس جمهور بود.

با وجود چنین ادعایی از طرف رحیم مشایی، رسانه ها چندان توجهی به سخنان وی نکرده و حتی روزنامه ایران که بخش هایی از سخنان او را منتشر کرده، درباره ادعای هسته ای او سکوت کرده است.

این روزها رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که علی‌القاعده وظیفه‌ای جز هماهنگی امور دفتر رئیس‌جمهور و پیگیری دستورات و نامه‌های وی را ندارد، تقریبا هر روز در حال سخنرانی و حضور در مراسم‌ها و همایش‌های مختلف است.

براستی شأن یک «مسئول دفتر» در ساختار جمهور اسلامی ایران تا کجا است؟ آیا مشایی با وجود فعالیت‌های چشمگیر خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توان مدیریت امور پیچیده و سنگین دفتر رئیس‌جمهور اسلامی ایران را دارد؟

پايان خبر/ب.