به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، در حالي كه انتظار مي رفت تا رسانه ها و روزنامه هاي وابسته به دولت پس از افشاگري مفصل كيهان به مفاسد زنجيره اي در اين حوزه فرهنگي حساسيت بيشتري نشان دهند، اما در كمال شگفتي روز دوشنبه (۲۵ ارديبهشت) خبرگزاري دولتي ميراث فرهنگي با انتشار گزارشي تحت عنوان پلمب يكي از واحدهاي شهر كتاب بعد از گزارش هاي كيهان به دفاعي عريان از اين موسسه كه توسط كارگزاران فتنه سبز اداره مي شود، پرداخت!

خبرگزاری دولتی «میراثفرهنگی» در گزارش خود که ادبیات آن تقلید از سبک گزارش نویسی انگلیسی و «بی. بی. سی» است، می نویسد: «هفته گذشته پلیس، «شهر کتاب» مرکز خرید بوستان را بست و پرونده آن را به دادگاه فرستاد. این موضوع باعثشد تا بسیاری از شعب دیگر شهر کتاب هم در انتظار برخورد پلیس باشند و کارکنان آن نگران از دست دادن شغل خوداند(!) نگرانی مسئولان و کارکنان مجموعه شهر کتاب از توقیف یکی از شعبه های این مجموعه فروشگاه ها به سلسله گزارش هایی که روزنامه کیهان چند هفته پیش منتشر کرد برمی گردد و کیهان به نوعی خواستار برخورد با این موضوع شده بود… هنوز مشخص نیست که بحثتوقیف و پلمب شعب شهر کتاب ادامه خواهد داشت و یا به همان یک شعبه خلاصه خواهد شد اما نزدیکی زمان انتشار گزارش های کیهان به توقیف این شعبه شهر کتاب نگرانی از باب برخوردهای بیشتر با این مجموعه فرهنگی را گسترش داده است.»

گزارش این خبرگزاری دولتی در دفاع از «شهر کتاب» که پیوندهای ارگانیک و انکارناپذیری با کارگزاران فتنه سبز در داخل کشور دارد و از سوی دیگر، پاتوق برخی از سفارتخانه های خارجی محسوب می شود، بلافاصله به صورت منظم در سایت های ارگان «حلقه ماسونی لندن» منتشر شد. سایت های «جرس» و «راه سبز» که روابط آشکاری با سرویس های جاسوسی غرب و منافقین دارند، با استقبال از این گزارش، آن را عینا به نقل از «خبرگزاری میراثفرهنگی» در بخش های مهم خبری خود پوشش دادند. «خبرگزاری هرانا»(ارگان سران فتنه سبز)، ضمن بازنشر ادعاهای ارگان «حلقه انحرافی»، به مطابقت این گزارش با مفاد «اعلامیه جهانی حقوق بشر» پرداخت و از این اقدام «میراثفرهنگی» برای «پیگیری نقض مفاد حقوق بشر در ایران» تجلیل کرد!!!

سایت صهیونیستی «بالاترین» نیز گزارش خبرگزاری سازمان میراثفرهنگی را که تحت نظر معاون رئیس جمهور اداره می شود، در بخش داغ ترین سوژه های خود قرار داد و اقدام این نهاد دولتی را در دفاع از «شهر کتاب» ستود! همچنین سایت سلطنت طلب «پارس دیلی نیوز» که تحت نظارت مستقیم «رضا پهلوی» اداره می شود، ضمن استقبال و حمایت از رسانه میراثفرهنگی، کاریکاتوری موهن از حسین شریعتمداری را به چاپ رسانده و نوشت «کیهان به تنهایی هم فعالیت اطلاعاتی دارد، هم ارشادی و هم انتظامی»!

سایت رضا پهلوی در ادامه نوشت؛ «حالا شعب دیگر شهر کتاب در نگرانی بسر می برند، چرا که رد پای این بزن و ببند به گزارش های کیهان تهران می رسد که چندی پیش پنبه شهر کتاب را زده بود(!)» روزنامه شرق نیز که روابط نزدیکی با حلقه انحرافی دارد، گزارش میراثفرهنگی علیه افشاگری کیهان را با سمت و سوی حمایت از حلقه انحرافی منتشر کرد و … نمونه فوق و برخی شواهد و نمونه های دیگر از پیوند ارگانیک دو جریان فتنه و حلقه انحرافی حکایت می کند.

مروری گذرا به مطالب مندرج در روزنامه ایران و مقایسه آن با آنچه در روزنامه های زنجیره ای و برخی از سایت های همسو با فتنه ۸۸ منتشر می شود، نکته درخور توجه و هشداردهنده ای به دست می آید و آن، این که، رسانه های هر دو جریان، از یکسو در عرصه های سیاسی علیه یکدیگر می نویسند و از سوی دیگر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر انطباق چشمگیر و تقریبا کاملی دارند.
اين بازي دو سويه نشان مي دهد كه هر دو جريان نفوذي پايان عمر خود در عرصه سياسي را باور كرده اند و اگر هر از چندگاه در اين عرصه به يكديگر مي پرند براي رو كم كردن و دور ساختن اذهان از كانون اصلي اتصال آنها، يعني عرصه فرهنگي و اجتماعي است كه در آن با يكديگر ائتلاف و همخواني چشمگير و غيرقابل انكاري دارند.