گفت‌وگوی قاسمی با مقامی از مجلس فرانسه درمورد برجام

 سفیر کشورمان در فرانسه در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی این کشور درباره تحولات منطقه و چرایی وضعیت کنونی برجام و عدم بازگشت به هنگام بایدن به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گفت‌وگو کرد.

بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس در توییتی نوشت: در محل کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه با آقای ژان لویی بورلانژ رئیس جدید این کمیسیون دیداری طولانی داشتم. او در گذشته در سمت‌های مختلف عهده دار مسئولیت‌های بسیاری بوده و بر تحولات بین المللی و به خصوص مسائل منطقه‌ای و تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران اشراف کافی دارد.

این خود موجب شد تا پیرامون تحولات جهانی و آنچه در دوران ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان به خصوص منطقه غرب آسیا گذشت و تحریم‌های خلاف موازین بین المللی و نیز اقدامات یکجانبه آمریکا که وخامت شرایط نابهنجار در اقصی نقاط جهان را رقم زد، گفت‌وگویی صمیمانه و صریح صورت پذیرد.

در این ملاقات پیرامون اهمیت همکاری‌های پارلمانی به عنوان گفت وگوی بین ملت‌ها و بازوی مساعدت کننده به اخذ تصمیمات دولت‌ها و نیز شناخت متقابل ملل بدون هیچ واسطه ای، صحبت به میان آمد و تفاهم شد که بعد از فراهم شدن شرایط بهداشتی و رفع محدودیت‌های ناشی از کووید، تماس‌های طرفین مجددا آغاز شود.

همچنین در این دیدار به تفصیل پیرامون چرایی وضعیت کنونی برجام و عدم بازگشت به هنگام پرزیدنت بایدن به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گفت‌وگو شد و مواضع راه گشای ایران در این خصوص به طور مستدل بیان شد.