آدرس غلط دولتمردان به مردم / آقای جهانگیری چه کسی معیشت مردم را به گروگان گرفته است؟

عزت اله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با افکارنیوز درباره ویژگی‌‌های نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: این افراد باید دارای توانمندی شخصی بالایی بوده همچنین دلسوز مردم باشند و در کنار آن برای هموطنان کار انجام دهند، این افراد باید دارای برنامه مدون برای اداره کشور باشند و تیمی را تعیین کنند که قدرتمند و معتقد به حقوق مردم و رفع مشکلات آنها باشد. 

وی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی حتما باید برنامه محور و تیم محور باشند. 

آدرس غلط دولتمردان به مردم 

وی درباره تاثیر عملکرد دولت دوازدهم بر میزان مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: نمی خواهم بدبینانه سخن بگویم اما بررسی نتایج میدانی و خروجی سیاست و مدیریت دولت نشان می دهد که به مردم بگویند در این انتخابات شرکت نکنید در حالی که ممکن است به زبان این مساله را بیان نکند. زیرا وقتی نان را به قیمتی می رسانند که مردم قادر به خرید آن نیستند و جالب آنکه در این میان نانوایان را مقصر معرفی می کنند و رفع مسوولیت می کنند. 

وی تاکید کرد: این شیوه ها اصلا شایسته اداره کشور نیست و دولت آقای روحانی نه تنها هیچ کمکی به تشویق مردم نسبت به حضور در انتخابات نکرده است بلکه موضوع تشویق نشدن و نیامدن مردم به پای صندوق های رأی را مدیریت کرده است. 

وی گفت: اینکه آقای جهانگیری به عنوان معاون اول سخن می گویند که معیشت مردم را گروگان گرفته اند و باید پرسید چه کسی این کار را انجام داده، مگر نه اینکه معیشت مردم دست دولت است؟ همه امکانات کشور در اختیار دولت است و به چه کسی و کجا آدرس غلط داده می شود؟‌ 

وی ادامه داد:‌ آنگونه نباشند که همانند آقای روحانی و اعضای این دولت دائما کم‌کاری را متوجه دیگران کنند؛ این مساله کم سابقه است که کسی رییس جمهور شود و با همه اختیارات اجرایی و مدیریت منابع کشور و داشتن امکانات و درآمدهای خزانه، نفت، گاز و ... مستمر از نداشتن اختیار گلایه کند و به مردم آدرس غلط بدهد به عبارت بهتر با این روش به دنبال توجیه ناتوانی خود هستند. 

نارضایتی مردمی تحت تاثیر مدیریت ناکارآمد دولتی 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سخنان اخیر رییس جمهور با اعضای هیات، واقعا شاهد جوک گویی‌هایی ایشان بودیم و ایراد چنین صحبت هایی باعث تاسف مردم است. 

وی درباره جمله رییس جمهور مبنی بر اینکه مگر صندلی ریاست جمهوری چقدر ارزش دارد که آدم بخاطر آن دروغ بگوید؛ گفت: به اعتقاد بنده رییس جمهور فعلی نابسامانی‌های جامعه را به گونه ای مدیریت می کند که بیشتر منجر به نارضایتی مردم شود، مردم چه گناهی کرده ‌اند که به این دولت رأی داده اند؟‌ متاسفانه به جای اینکه مشکلات را برطرف کرده و امور را مدیریت کنند به مدیریت نابسامانی ها پرداخته اند تا مردم بیشتر آسیب ببینند. 

وی بیان کرد: سه ماه از عمر دولت فعلی باقی مانده و این دولت در حال مذاکره با کسی است که در عرصه بین المللی یک مستکبر محسوب می شود و جالب اینکه متوجه این نکته نیستند کسی که آن سوی میز نشسته است و در حال مذاکره با شماست، می داند که این دولت سه ماه بیشتر بر مسند امور نیست بنابراین با صرف این همه وقت و هزینه انتظار دارند تا طرف مقابل به دولتی که این مدت کوتاه از عمرش باقی مانده، امتیاز دهد؟ 

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: راهبرد آمریکا در این دوره از مذاکرات این است که از ذوق زدگی و نابسامانی دولت در سیاست خارجی و داخلی، مدیریت معیشت مردم امتیاز بگیرد. 

وی گفت: رییس جمهور مدعی برداشتن تحریم ها شده در حالی که باید پرسید در این هشت سال چه کاری انجام داده اید و اکنون که سه ماه از عمر دولت باقی مانده آمریکا اقدام به برداشتن تحریم ها خواهد کرد؟ 

اکبری تالارپشتی درباره نتایج مذاکرات وین تاکید کرد: در این دوره از مذاکرات به هر نتیجه ای برسند، مجلس باید آن را تایید و تصویب کند زیرا مطمئن هستم این دولت امتیاز می دهد و نمی تواند امتیاز بگیرد زیرا طرف مقابل می داند که این دولت سه ماه بیشتر بر سر کار نیست و قرارداد با این دولت عقلانی نیست. 

اولویت برنامه های دولت سیزدهم 

وی درباره مهمترین برنامه دولت سیزدهم در نخستین ماه‌های شروع به کارش باید دنبال کند، توضیح داد: بنده اطمینان و اعتقاد دارم اگر یک وزیر کارآمد داشته باشیم ،ظرف 6 ماه می توان اوضاع نابسامان صنعت، معدن و تجارت را مدیریت کرد و این بخش را به ریل تولید و توسعه بازگرداند و از میزان مشکلات به شکل فراوانی کاست و این کار تنها با حضور بخش خصوصی و مشارکت مردم امکانپذیر است. 

وی تاکید کرد: تحریم خارجی معنایی ندارد بلکه دولت و ناکارآمدی این دولت موجب تحریم این بخش مهم از اقتصاد کشور شده است. به طوری که برای کوچکترین موارد گاهی اوقات چندین بخشنامه صادر می شود که همه دچار سردرگمی می شوند. 

 رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تحریم خارجی اصلا معنایی ندارد. از این مسوولان باید پرسید اقتصاد ما چند درصد به دلار وابسته است؟‌ بنده از کارشناسان و متخصصان پرسیده ام و گفته اند وابستگی این بخش به دلار کمتر از 5 درصد است. 

بی کفایتی دولت در انجام امور اجرایی 

وی گفت: بیشتر شاهد تحریم داخلی از سوی دولت هستیم که این مساله از بی کفایتی و مدیریت نامناسب نشأت می گیرد.

وی تاکید کرد: وقتی در هر حوزه ای به توان ملت تکیه کنیم نه اینکه مانع حضور آنها شویم ؛ برای نمونه تشکیل قرارگاه مرغ، با تمام ادعاها در تاریخ به عنوان یک لکه ننگ بر دامن دولت آقای روحانی خواهد ماند زیرا بنده به وزیر قبلی و همچنین وزیر فعلی گفته ام که در تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و ... دخالت نکنید و این موارد را به اتحادیه ها و مردم بسپارید. در حالی که اختیار توزیع تخم مرغ به کارمندان دولتی سپرده می شود که آگاهی کافی در این زمینه ندارند . 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از این حوزه کناره‌گیری کرده و اجازه دهد شرکت های داخلی و خصوصی وارد این بخش ها شوند و بنده اطمینان دارم در این صورت مشکلات رفع می شود؛ دولت باید جایی حضور یابد که مردم نیاز دارند مانند تامین مایحتاج عمومی و در این بخش ها سوبسید ارائه دهد. 

وی عنوان کرد: اینکه تقصیرها به گردن دیگران انداخته شود درست نیست؛ اگر قرار است تقصیری را متوجه مجلس کنند ما قبول می کنیم که دولت کنار رود و ما کارهای اجرایی را انجام دهیم. این در حالی است که زمانیکه دولت در اجرای امور با مشکلاتی مواجه می شود می تواند به مجلس برای تسهیل امور درخواست تصویب قانون دهد نه اینکه کم‌کاری‌های حوزه اجرایی متوجه مجلس بداند. 

وی گفت: حداقل بنده در حوزه کاری خود می دانم چه کنم و در این زمینه قبول مسئولیت می کنم. 

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال این است که دولت وظایف خود را به درستی انجام دهد و اینگونه مجلس به سراغ برنامه ‌گذاری ها و سیاست‌گذاری های اساسی‌تر می رود.