اصلاح طلبان از هر استراتژی برای بقای خود و عدم حذف از فضای سیاسی استفاده می‌کنند

مهدی طغیانی ، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکار نیوز» ضمن اشاره به اینکه کاندیداهای انتخابات دیر وارد صحنه شدند، افزود: با توجه به عدم شکل‌گیری فضای انتخاباتی می‌توان گفت که هنوز فضای انتخابات شکل نگرفته و بسیاری از داوطلبان نیز دیر وارد صحنه شده‌اند. از طرفی کسانی هم که در مرحله نهایی جزء کاندیداهای شاخص هستند تا دو هفته پیش هم مشخص نبود که به صورت رسمی وارد رقابت خواهند شد یا خیر.

وی افزود: در 8 سال گذشته دولت روحانی سکان امور را در دست داشت. اما به واسطه عملکرد ضعیف و سوء مدیریت‌های متوالی در حوزه‌های مختلف مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمد. بخش‌های اقتصادی بیش‌ترین ضرر را متحمل شدند.

*عملکرد دولت باعث بلند شدن دیوار بی‌اعتمادی بین سرمایه اجتماعی و مسئولان

طغیانی تأکید کرد: مردم در سال 96 به امید تکمیل کارهای نیمه‌تمام دولت مجدداً به روحانی رأی دادند اما زمانی که دیدند هیچ‌یک از وعده‌ها و برنامه‌های دولت‌مردان محقق نشد، ناامید شدند و اکنون این ناامیدی باعث ایجاد یک دیوار بی‌اعتمادی بین سرمایه اجتماعی و مسئولان شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اکنون مواردی در جامعه وجود دارد که اولویت مردم است. ازجمله مشکلات معیشتی و اقتصادی. اما این‌ها دوقطبی ساز نیست و همه بر آن اتفاق نظر دارند اما ممکن است اختلاف نظرهای جدی راجع به برخی از بحث‌ها وجود داشته باشد مانند بحث‌هایی راجع به فضای مجازی یا مذاکرات.

او می‌گوید: اما پیش‌بینی من این است که در انتخابات پیش رو شاهد دوقطبی شدید نخواهیم بود اما ممکن است اتفاقات و بحث‌های در آینده رخ دهد. با این حال بعید می‌دانم فضایی که در سال ۹۲ یا بعضاً در ۹۶ شاهد بودیم تکرار شود.

طغیانی در انتها یادآور شد که جریان اصلاحات در انتخابات قبلی با کاندیدای اعتدالی یعنی روحانی وارد انتخابات شدند. باوجوداینکه روحانی مدعی اصلاح‌طلبی نبود و خودش را اعتدالی می‌دانست. لذا اکنون نیز ممکن است جریان اصلاحات هر استراتژی را برای بقا و عدم حذف از صحنه سیاسی اتخاذ کند.